fbpx
Uncategorized

Önreklám a saját szabályaid szerint

Read Time:4 Minute, 47 Second

 

Elég csak megemlítenem a marketing szót, máris sok vállalkozónak görcsbe rándul a gyomra. És akkor még az önmarketing, az önreklám szóba sem kerül. Tapasztalataim szerint ennek elsősorban az az oka, hogy a marketingről még mindig a rámenős, tukmálós értékesítési stratégiák jutnak eszünkbe.

Mindig szomorúsággal tölt el, amikor azt látom, hogy hány értékes vállalkozó hátrál meg azért, mert azt gondolja, hogy a marketing és az önmarketing/önreklám valami olyan dolog, ami ijesztő, ami nehéz, amit nem tud megugrani – elsősorban a benne dolgozó félelmek miatt. Ebben a blogbejegyzésben azt szeretném megmutatni neked, hogy lehet ez más is. Játszhatsz a saját szabályaid szerint is. Mutatom hogyan!

Azt hiszem, hogy ha annyit mondok, hogy én vagyok az élő példa arra, hogy lehet nyomulás és hangoskodás nélkül érvényesülni, akkor ez elsőre nem győz meg (pedig így van, a saját történetemet ide kattintva olvashatod el).

Úgyhogy menjünk egy kicsit tovább!
Engedd meg, hogy megismertessek veled egy másik nézőpontot. A következőkben mutatok neked olyan marketing ötleteket, eszközöket és tanácsokat, amelyek nem fognak megijeszteni.

 

Önreklám introvertáltaknak és érzékeny személyiséggel élőknek

 

Ahhoz, hogy tudd, hogy mely eszközök és módszerek nem okoznak problémát neked, ismerned kell önmagad. Tudnod kell, hogy mi az, ami passzol a személyiségedhez, mik a te erősségeid, amikre építkezhetsz.

Nem lehet személyes márkát építeni és hiteles önreklámot folytatni anélkül, hogy ne tudnád, hogy mik azok az alapok, amikre támaszkodhatsz.

Az, hogy introvertált vagy egyáltalán nem jelenti azt, hogy félénk, esetleg antiszociális vagy. Lehet, hogy mások ezt gondolják, de én tudom, hogy te nem vagy az. Félelmeid lehetnek, ez teljesen természetes. Azt is megértem, hogy ezek a félelmek, mint például, hogy mit fognak szólni, ha elkezdesz posztolni, mi van, ha másképp néznek majd rád a szeretteid, mi történik, ha valaki betámad, ezek valós félelmek. Nem szabad őket a szőnyeg alá söpörni.

Az önismeret azonban az egyik kulcs ahhoz, hogy ezeket a félelmeket legyőzd.

Tudom, hogy introvertáltként, esetleg érzékeny személyiséggel élőként:

  • magabiztosabbnak érzed magad a személyes beszélgetésekben, mint a nagycsoportos találkozókon
  • empatikus vagy, nagyszerűen tudsz hallgatni és szeretsz teljes figyelmeddel odafigyelni másokra
  • képes vagy mélyen átérezni dolgokat
  • introspektív vagy, ami azt jelenti, hogy szeretsz odafigyelni önmagadra, a belső gondolataidra, vágyaidra, igényed van arra, hogy jobban megismerd magad
  • az őszinteség, a hitelesség és az integritás fontos értékek a számodra

Mindezek azért nagyon fontosak és értékesek a vállalkozásod szempontjából, mert ezeknek köszönhetően te nagyon ügyes vagy abban, hogy észrevedd, felismerd hogy mire van szüksége a potenciális ügyfeleidnek. Sőt, abban is, hogy mindezeket átalakítsd értékes tartalommá, olyanná, ami közvetlenül nekik szól.

Ha te úgy érzed, hogy kiráz a hideg a manipulatív értékesítési technikáktól, akkor ne erőltesd őket. Soha nem leszel önazonos, ha ilyenekkel akarsz boldogulni. Lehet, hogy másnak működnek, de ha benned ellenérzést váltanak ki, akkor engedd el őket, mert nem fognak eredményt hozni, viszont két kézzel löknek a kiégés felé. Válassz helyettük olyanokat, amelyek önazonosak a számodra!

 

Blog, e-mail marketing

Az introvertált és érzékeny emberek között például nagyon sok a kreatív személyiség. Az írás sokunknál egy nagyon nagy erősség. Ha te is így érzed, akkor add át a gondolataidat, a tudásodat írásban például egy blog segítségével. De az e-mail marketing is kiváló eszköz lehet.

Írj azokról a dolgokról, amiket megfigyelsz a célközönségednél. Milyen fájdalompontjaik vannak, mire vágynak, mit szeretnének, és neked milyen megoldási javaslataid vannak ezekhez. Találd meg, hogy nekik mire van szükségük, és az a tudás, ami nálad van hogyan lehet a hasznukra. Ha megtalálod a kettő metszéspontját, akkor könnyedén egymásra találtok és nem lesz szükséged manipulatív eszközökre.

Vezethetsz saját blogot, mint amilyen ez. De ha ehhez még nem érzel magadban elég erőt, akkor van lehetőséged vendégblogolásra is. Keress olyan oldalakat, ahol a célcsoportodat érdeklő témák vannak és ajánld fel az oldal tulajdonosának, hogy időnként te is írnál cikkeket. Neki jó, mert plusz tartalom az oldalára, neked is jó, mert téged is többen megismernek és apró lépésekben ismerkedhetsz meg a blogolással. Ez például egy tökéletes módszer arra, hogy megfigyeld önmagad, hogy vajon neked való-e ez az eszköz.

 

Videó helyett használd a hangod

Most mindenki azt mondja, hogy videókat kell készíteni. Tudom, én is látom ezt a trendet. Azt is tudom, hogy eleinte nem könnyű megmutatni a saját arcodat. De például kezdheted a hangoddal. Készíthetsz olyan rövid videókat, amelyek képeket, esetleg prezentációt tartalmaznak és te beszélsz alattuk. Így már hallják a hangodat, ami nagyszerű lépés a bizalomépítés felé.

 

Marketing eszközök a közösségi médián túl

 

Tudom, hogy sokan teljesen összevonják a közösségi médiát és a marketinget. Pedig a közösségi médián túl is vannak hatékony marketing eszközök. Sőt, az online marketing mellett érdemes az offline marketing eszközeit is megismerni.

Offline marketing eszköz lehet például az, ha egy nyomtatott szórólapot elhelyezel egy kávézóban, könyvtárban vagy edzőteremben. Nem kell, hogy rátedd az arcod, esetleg a telefonszámod. Helyette írd rá a honlapod címét, és bátorítsd az érdeklődőket, hogy e-mailben keressenek meg. Ez egy nagyon jó eszköz arra, hogy ne kelljen váratlan helyzetekben szoronganod, hiszen egy e-mailre való választ alaposan át tudsz gondolni.

Alkalmazhatsz például keresztmarketinget is. Keress olyan vállalkozókat, akik bár ugyanarra a célcsoportra céloznak, de nem a konkurenseid. Business coachként például jó lehetőség lehet egy könyvelővel együttműködni. Ő is vállalkozókra céloz, de teljesen más szolgáltatással. Viszont pontosan látja a vállalkozók problémáit, nehézségeit, és azt, hogy hol tudnál bekapcsolódni az együttműködésbe. Ez csak egy példa, nyugodtan gondold végig a saját területedre.

Látod, hogy mennyi lehetőséged van a saját szabályaid szerint játszani?

Nem kell, hogy az extrovertált eszközöket erőltesd magadra! Nem kell, hogy szenvedj, szorongj és utáld az egészet!

Azért lettél vállalkozó, hogy azt az életet éld, amire vágytál, Hát ne engedd, hogy a marketinggel kapcsolat tévhitek megfosszanak ettől az álmodtól!

Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra, és engedd meg, hogy segítsek neked is megtalálni azokat az eszközöket, amelyekkel az önmarketing, az önreklám többé nem szenvedés!

A naptáramat ide kattintva éred el:

Ella

Introvertált vállalkozóknak segítek önazonos, magabiztos online megjelenés kialakításában, és a személyiségükhöz igazodó, stabilan növekvő üzlet felépítésében.