Személyes márkaépítés – kihívások és azok leküzdése
A személyes márkaépítés izgalmas lehetőségeket rejt, de mivel sokan azt gondolják, hogy ez csupán annyi, hogy önmagunkat kell mutogatni mindenhol, ezért csak kevesen vágnak bele.
Introvertáltként különösen eltántoríthat ez a gondolkodásmód, hiszen a legkevésbé szeretnél állandóan reflektorfényben lenni.
De hidd el, hogy nem csak erről van szó!
A személyes márkaépítés nagyon hatékony eszköz, és megvannak azok a stratégiák és eszközök, amelyekkel introvertáltként is építhetsz személyes márkát nyomulás és magamutogatás nélkül.
Ebben a blogbejegyzésben szó lesz az introvertált vállalkozók személyes márkaépítéssel kapcsolatos kihívásairól, és megosztok 3 hatékony módszert, hogy továbbléphess ezeken a nehézségeken.
Ne hagyd, hogy a nehézségek visszatartsanak, kezdjük el felfedezni a személyes márkaépítés rejtett lehetőségeit!
Nézzük, hogy milyen nehézségek gátolhatnak, és mit tehetsz ezek leküzdése érdekében!
1. kihívás: Nyomás nehezedik rád, mert meg kell jelenned
Introvertáltként a nyilvános megjelenések, előadások vagy közösségi média aktivitás stresszes lehet. Bár a köztudatban sokszor az van, hogy az introvertáltak félénkek, a valódi ok nem ez.
A valódi ok, hogy a túl sok inger, interakció lefáraszt bennünket. Leszívja az energiánkat, és mivel mi a csendből és a magányból töltődünk, ezért szeretünk visszavonulni. Mások ezt úgy értelmezhetik, hogy nem szeretjük az embereket, pedig valójában nem erről van szó.
A megjelenés azonban nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a vállalkozásod fejlődjön, növekedjen. Ha ugyanis nem jelensz meg sehol, nem leszel látható. Így nem tudnak rólad az emberek, aminek az a következménye, hogy nem is fognak hozzád fordulni, ha problémájuk van. Pedig lehet, hogy te lennél a legjobb megoldás a számukra.
Azt javaslom, hogy kezdd kicsiben. Ne a legnagyobb rendezvényeken jelenj meg, hanem keress kisebb létszámú eseményeket, csoportokat, ahol a felszínes csevegés helyett valódi, mély beszélgetések zajlanak. Az ilyen rendezvényeken is kiválóan tudsz személyes márkát építen.
2. Nem tudod, hogy mit mondj
Gyakori probléma, hogy a vállalkozók nem rendelkeznek konkrét, jól érhető üzenettel, ami kifejezné, hogy kik ők, kinek, miben és hogyan tudnak segíteni. Pedig ezek képezi a személyes márka alapját is.
Mindez pedig azt eredményezi, hogy az egyes felületeiken adhoc kommunikálnak, hol erről a témáról, hol arról beszélnek. A célcsoport pedig nem ismer magára, ha mégis találkozik valaki valamilyen anyagával, akkor nem érti, hogy mit csinál pontosan az adott vállalkozó. Így pedig nem lehet személyes márkát építeni, mert a zavart elme mindig nemet mond.
Éppen ezért tartom business coachként nagyon fontosnak, hogy megfelelően lerakd a vállalkozásod, és ezzel a személyes márkád alapjait:
- találd meg a saját hangod, ismerd fel és tudatosan használd az erősségeid, erre építsd a vállalkozásod
- pontosan tudd, hogy kik tartoznak a célcsoportodba, mert különben nem tudod, hogy kikhez beszélsz (ne feledd, ha mindenkihez beszélsz, akkor valójában nem szólsz senkihez)
- fogalmazd meg, hogy miben segítesz, vagyis az előző pontban meghatározott célcsoport milyen problémáját tudod megoldani
- fogalmazd meg, hogy hogyan segítesz, vagyis mi az az egyediség, amit csak tőled kaphatnak meg, ami megkülönböztet téged a piac többi szereplőjétől
Ha ezeket megfogalmazod, akkor többé nem fog stresszt okozni számodra, hogy miről és hogyan kommunikálj.
Ha úgy érzed, hogy egyedül nem tudod ezeket megfogalmazni, akkor írj nekem, segítek benne! Az elérhetőségeimet itt találod!
3. Nincs önbizalmad
Sokszor tapasztalom, hogy az introvertált vállalkozók azért nem mernek online megjelenni, azért nem mernek kiállni a termékükkel a nyilvánosság elé, illetve azért tartanak a személyes márkaépítéstől, mert nincs önbizalmuk.
Coachként nagyon sokszor találkozom ilyen helyzettel, de szerencsére azt is látom, hogy az önbizalom erősítése nagyon hatékony lehet egy coaching folyamat segítségével.
Sokszor az áll a háttérben, hogy a vállalkozó nem rendelkezik megfelelő önismerettel. Nem ismeri önmagát, nem tudja, hogy mik az erősségei, mi az ő egyedisége, ezért nem is igazán érti, hogy miért hallgatna rá bárki.
Fordulj hozzám és segítek annak felismerésében, hogy milyen erősségeidre építkezhetsz a vállalkozásod fejlesztésekor, illetve hogyan tudod megkülönböztetni magad. Az elérhetőségeimet itt találod!
Minden ember egyedi, minden ember más. Ne feledd, hogy azt az utat, amit te végigjártál, senki más nem járta ugyanúgy végig. Vagyis a te történeted is egyedi.
Ha ezeket tudatosítod önmagadban, akkor megerősödik az önbizalmad. A személyes márkaépítés pedig többé már nem lesz egy félelmetes dolog a szemedben. Pontosan tudni fogod, hogy mire kell támaszkodnod, hogyan kell kitűnnöd, és hogyan fogod tudni megvédeni az idődet, az energiádat és önmagad, hiszen kellő önismerettel fogsz rendelkezni hozzá.