Személyes márkaépítés 6 lépésben – introvertáltként!
Bár manapság sokan úgy gondolják, hogy a világ az extrovertáltaknak kedvez, én mégis hiszem, hogy introvertáltként számos olyan erősségünk van, amellyel jelentős előnyre tehetünk szert – például a személyes márkaépítés terén!
Olvass tovább, ha téged is érdekel a személyes márkaépítés és kíváncsi vagy, hogy introvertáltként hogyan tudod ezt igazán profi, hatékony és természetesen önazonos módon megvalósítani!
Nézzük mi az a 6 dolog, amire ehhez szükséged van!
1. Ismerd fel, tudatosítsd és fogadd el introvertált személyiségedet!
Introvertáltként számos szuperképességgel rendelkezel. Olyanokkal, amelyek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy erős személyes márkát építhess. Legyen szó aktív figyelemről, elmélyült gondolkodásról vagy éles megfigyelőképességről, introvertáltként kihasználhatod ezeket az erősségeket, hogy olyan személyes márkát hozz létre, amely tükrözi egyediségedet és szaktudásodat.
Ha eddig még gondolkodtál a saját erősségeiden, akkor itt az idő tudatosítani őket! Mert biztos vagyok benne, hogy vannak. Gondold végig, hogy mik azok a helyzetek, amiket pikkpakk megoldasz, számodra gyerekjátéknak tűnik, míg mások csodálkoznak, hogy hogyan megy neked ilyen könnyedén. Ha tanácstalan vagy, akkor ezekben a szituációkban használt tulajdonságaidnál kezdd az erősségeid felismerését!
Ha felismered és tudatosan alkalmazod saját erősségeidet, és hangsúlyozod egyediségedet, akkor könnyedén kitűnhetsz a zsúfolt piacon anélkül, hogy hangos, nyomulós vagy erőszakos lennél!
2. Fogalmazd meg a saját történetedet!
Minden vállalkozás egy történet is egyben. Fogalmazd meg és oszd meg a követőiddel a saját sztoridat azért, hogy bizalmat építsd és kiemelkedj a reklámzajból. A te történeted egyedi, csak hozzád kapcsolódik, nem lehet lemásolni.
Gondold végig, hogy az életed során milyen olyan események történtek, amelyek nagy hatással voltak rád, amik a vállalkozásod irányába terelgettek. Egy utazás? Egy kudarc? Egy hatalmas akadály leküzdése?
Írd meg úgy, hogy az üzenete rezonáljon a közösségeddel! Ne csak magadról írj benne, hanem arról is, hogy azok, amiket te megtapasztaltál, hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy segíteni tudsz nekik!
Foglald bele a tapasztalataidat, a megéléseidet, az értékeidet és azt a megoldást, amit ezek hatására kínálni tudsz neki, hogy ő is megoldja az ő életében jelen lévő problémát.
Egy hiteles történet megosztásával mélyebb kapcsolat alakulhat ki a közösségeddel.
3. Oszd meg a szakértelmedet!
Az introvertált vállalkozókra gyakran jellemző, hogy óriási tudásanyagot halmoznak fel. Ez azért van, mert szeretünk alaposan utánajárni mindennek, szeretünk felkészülni arra, ami ránk vár. Szeretjük tudni, hogy mit válaszolunk egy kérdésre, ha hozzánk fordulnak. Nem szeretjük a váratlan helyzeteket, szeretünk felkészültek lenni.
Oszd meg a tudásodat blogbejegyzések, podcastek, hírlevelek vagy közösségi média posztok formájában és építs szakértői státuszt!
Keresd me azokat az eszközöket, amik használata közben komfortosan érzed magad! Mutasd meg, hogy a te területeden milyen sok értékes tudással rendelkezel, és azt, hogy mindez hogyan járul hozzá a leendő ügyfeleid sikereihez. Ha szakértőként tekintenek rád, akkor biztosan hozzád fordulnak, ha segítségre szorulnak.
És nem, ez nem azt jelenti, hogy magadat kell mutogatni. Ez azt jelenti, hogy olyan témákról beszélsz, amik fontosak a célközönséged számára. Olyan dolgokat osztasz meg magadról, amik építik a bizalmat az irányodba. Korábbi vállalkozásomban például én sem magamat mutogattam. A termékünk hidegen sajtolt olajok voltak, amik számos pozitív élettani hatással rendelkeznek. Ezért elsősorban arról írtam, hogy melyik mire jó, hogyan és mikor érdemes fogyasztani őket, hol és hogyan készítjük őket és így tovább. Láthatod, hogy egy csomó értéket tudtam így adni anélkül, hogy önmagamat mutogattam volna.
4. Minőségi kapcsolatokra törekedj – ne pedig a mennyiségre koncentrálj!
A személyes márka építése túlmutat az önreklámozáson. Ez a másokkal való valódi kapcsolatok előmozdításáról szól. Introvertáltként tudom, hogy sokkal fontosabb számodra, hogy minőségi kapcsolataid legyenek. Neked nem az a célod, hogy rengeteg ismerősöd legyen, hanem az, hogy akik körülötted vannak, azok hasonló értékrend szerint éljék az életüket.
Olyan emberekkel vedd körül magad tehát, akik hasonlóan gondolkodnak, mint te. És engedd el azokat, akik nem értenek veled egyet! Velük úgysem tudnál hatékonyan együtt dolgozni.
Vegyél részt olyan beszélgetésekben, ahol értéket adhatsz, és gyakorold az aktív hallgatás, hogy hiteles kapcsolatokat építhess ki! Introvertáltként az egyik szuperképességünk, hogy jól tudunk másokat hallgatni. Ez azért is különösen fontos, mert így a másik fél érzi, hogy odafigyelnek rá, hogy meghallgatják, hogy megértik őt. És az emberek nagy része erre vágyik. Ha te megadod neki, akkor benned fog bízni és hozzád fordul, ha problémája van.
5. Használd ki az online platformok nyújtotta lehetőségeket!
Nekünk, introvertált vállalkozóknak szuper lehetőség, hogy online elérhetünk rengeteg embert. Használd ki hát te is ezeket a lehetőségeket!
A honlapodon, a közösségi média felületeiden és a tartalmaidon keresztül olyan online megjelenést alakíthatsz ki, ami támogatja a személyes márkádat, összhangban áll az értékeiddel és az egyediségeddel.
Nem kell állandóan videókban gondolkodnod. Az írás vagy az egyéb kreatív kifejezési módok ugyanolyan jól tudnak működni az online marketingben. Különösen hatékony eszközök a számunkra, mert van lehetőségünk átgondolni, átnézni, esetleg másokkal átnézetni az anyagokat, mielőtt közzétesszük őket. Ez megnyutat bennünket introvertáltakat. Úgyhogy ne félj kihasználni az erősségeidet, aktiváld kreatív énedet és építsd a személyes márkádat.
6. Légy hiteles!
A hitelesség az erős személyes márka alapja. Ahhoz, hogy introvertáltként ne szívja le az energiádat az online jelenlét, fontos, hogy önazonos maradj. Fontos, hogy hű maradj a saját személyiségedhez, a saját értékeidhez és ennek megfelelően kommunikálj.
Ne akarj másnak tűnni, még akkor sem, ha csábító, hogy online ezt könnyedén megtehetnéd. Ne másolj másokat, mert a mai világban az internet mindent átsző, így könnyedén kiderül, ha csak szerepet játszol. Ne játszd el, hogy extrovertált vagy, mert lehet, hogy ideig óráig menni fog, de annyira leszívja az energiádat, hogy elveszítheted a motivációdat és a végén lehet, hogy a kiégéssel kell szembenézned.
Ehelyett add önmagad, maradj hiteles, és összpontosíts egy valódi, átlátható, könnyen megérthető üzenet átadására. A közönséged értékelni fogja a hitelességedet!
Ha ezt a 6 pontot szem előtt tartod, akkor biztos vagyok benne, hogy egy erős és hiteles személyes márkát tudsz építeni!
Ha segítségre van szükséged, akkor pedig fordulj hozzám bizalommal!
Elérhetőségeimet ide kattintva találod! 🙂