Személyes márkaépítés – 4 lépés az induláshoz
A személyes márkaépítés nem azt jelenti, hogy állandóan a saját fotóidat kell mutogatnod!
Ha eddig így gondoltad, akkor fellélegezhetsz!
Ebben a blogbejegyzésben megosztok veled 4 hatékony lépést, amellyel elindulhatsz a személyes márkád építésében. Legyen szó online vagy offline megjelenésről, megmutatom, hogy hogyan tudsz belevágni anélkül, hogy önmagadat kellene mutogatnod!
1.lépés: Azonosítsd a célközönségedet!
Ahhoz, hogy erős személyes márkát tudj építeni, először tudnod kell, hogy kinek építed, vagyis kiket szeretnél elérni vele.
Határozd meg, kik azok, akik számára a legfontosabbak az üzeneteid. Ismerd meg igényeiket, problémáikat és vágyaikat, hogy pontosan célzott kommunikációt alakíthass ki a számukra.
2.lépés: Határozd meg az egyediségedet!
Megfogalmaztad már, hogy te miben vagy más, mint a többi szakértő a szakterületeden?
Mi az:
- ami miatt téged érdemes választaniuk?
- amit csak tőled kapnak meg az ügyfelek?
- amiben te más vagy?
- amiért egyedi az, ahogy te segítesz nekik?
Tudatosítsd és fogalmazd meg, majd használd a személyes márkád alapjául. Ez segít kiemelkedni a tömegből és egyedi módon kommunikálni.
3.lépés: Légy látható!
Tudom-tudom, azt mondtam, hogy nem kell önmagadat mutogatni.
Ezt továbbra is így gondolom, de azért abban egyetérthetünk, hogy ha nem vesznek észre, ha nem látnak az emberek, akkor nem is fognak tudni hozzád fordulni, ha valamilyen problémájuk van.
Fontos tudnod, hogy nem csak a saját fotód megosztásával lehetsz látható.
Látható válhatsz például az általad létrehozott minőségi tartalommal is. Ez bármilyen lehet, ami a személyiségedhez passzol, vagyis ami önazonos számodra.
Én írni szeretek, ezért én az írásaimmal építem a személyes márkámat. Olyan témákról írok, amelyek tudom, hogy érdeklik a célcsoportomat, így folyamatosan építem a bizalmat és a szakértői státuszomat.
Ha nem szeretsz írni, akkor készíthetsz hanganyagokat, podcasteket, grafikákat vagy más vizuális elemeket. De készíthetsz videókat is, ha az komfortos a számodra.
Csak rajtad múlik, hogy melyiket választod.
Az online jelenléthez a legjobb, ha létrehozol egy weboldalt, amelyen blog is van, mert ott megoszthatod a tapasztalataidat, ötleteidet és szakértelmedet. Így növelheted a szakmai hitelességedet és vonzóbbá válhatsz az ügyfelek számára.
Ha azt szeretnéd, hogy többen megismerjenek, akkor válassz ki néhány releváns közösségi média platformot, és rendszeresen oszd meg ott is s tartalmaidat. Ez lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépj az emberekkel, építsd a hírnevedet és növeld a követőid számát úgy, hogy közben nem fog lemeríteni a túl sok interakció. A legtöbb esetben ezt az otthonod kényelméből, a neked megfelelő időbeosztással tudod megtenni.
Ha offline szeretnél megjelenni, akkor választhatod a kapcsolatépítő rendezvényeket. Ha ilyenre mész el, akkor figyelj oda, hogy szánj időt a feltöltődésre, mert az ilyen nyüzsgő rendezvények nagyon le tudják szívni egy introvertált ember energiáit.
Ha nem szereted a nyüzsgő rendezvényeket, akkor válassz kisebb létszámú eseményeket, ahol valóban tartalmas és értekes beszélgetéseket tudsz folytatni.
De tarthatsz előadásokat, részt vehetsz más vállalkozókkal való együttműködésekben, mert ezek is mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy látható legyél.
4.lépés: Légy következetes és marajd hiteles!
Légy következetes – azt jelenti, hogy mindig, minden felületen, ahol megjelensz ugyanazt az üzenetet kommunikáld a célközönséged felé. Csak így fogják megérteni, hogy ki vagy te, kinek, miben és hogyan tudsz segíteni.
Ha mindenhol következetesen ugyanazt komunikálod, akkor ez támogatja a márkád felismerhetőségét, megjegyezhetőségét és hitelességét.
Legyél önmagad – vagyis hagyd, hogy a személyiséged és a saját hangod is megjelenjen a kommunikációdban. Az emberek értékelni fogják az őszinteségedet és könnyebben kapcsolódhatnak hozzád.
Ne feledd!
A személyes márkaépítés egy folyamat, nem pedig egy egyszeri feladat.
Kezdd el az építkezést még ma!
Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged benne, akkor fordulj hozzám bizalommal!
Miben tudok neked segíteni?
Kattints ide és olvasd el az én történetemet!