Csak a tökéletes jó neked? – Megmutatom hogyan használd ezt erősségként a marketingedben!
Tapasztalataim alapján az introvertált vállalkozókat sok esetben érinti a perfekcionizmus, vagyis az az állapot, amikor azt gondolják, hogy csak a tökéletes lehet az igazán jó. Biztos te is érezted már úgy, hogy még nincs itt az ideje, hogy megjelenjen a cikked, a posztod vagy az új szolgáltatásod, mert még nem tökéletes.
A perfekcionizmust röviden úgyis lefordíthatnánk, hogy igény a nagyon magas színvonalú munkára.
De mit szólnál ahhoz, ha azt mondanám, hogy ez a perfekcionizmus valójában egy szuper erősség is lehet a marketingedben?
Izgalmasan hangzik? Akkor olvasd végig a bejegyzést és megmutatom, hogy hogyan használhatod ki ezt az erősségedet az önmarketingedben!
6 helyzet, amikor a perfekcionizmusod hatalmas előnyt jelent
Összegyűjtöttem 6 olyan helyzetet, gondolatot, ami bebizonyítja neked, hogy miért gondolom, hogy a perfekcionizmus, vagyis a tökéletességre való igény egy erősség a marketingedben. Nézzük, hogy melyek ezek!
1.A részletekre való odafigyelés: a minőségi tartalom lelke
Introvertált vállalkozóként biztosan rád is jellemző, hogy szeretsz elmerülni a részletekben. Én legalábbis ilyen vagyok. Ahelyett, hogy erre hátrányként tekintenél, vizsgáljuk meg, hogy miért is jó ez a vállalkozásod számára.
A marketingben fontos, hogy kiemelkedj a tömegből, és megragadd a célközönséged figyelmét. A részletekre való odafigyelés segít neked, hogy valóban minőségi tartalmat készíts. Használd ki azt, hogy te hajlandó vagy belehelyezkedni a célcsoportod helyzetébe, nem sajnálod az időt arra, hogy megfigyeld őket, információt gyűjts a viselkedésükről, minden apró részletet tanulmányozz velük kapcsolatban, mert ez segít neked abban, hogy olyan tartalmat készíthess, amivel azonosulni tudnak.
Használd ki ezt az erősségedet arra, hogy tartalmas és érdekes blogbejegyzéseket készíts, informatív és szemléletes infografikákkal színesítsd a mondandódat vagy profi videókat forgass. Bármelyiket is választod, ne feledd, az önazonosság fontos – olyan eszközt válassz, ami passzol a személyiségedhez, mert csak akkor fogod tudni elkerüli a motivációvesztést és a kiégést.
2.A felkészülés fontossága: magabiztos megjelenés
Saját magamon és ügyfeleimen is azt látom, hogy sokkal magabiztosabbak akkor, ha fel tudnak készülni egy-egy helyzetre, eseményre. A személyiségünkből adódik, hogy nem sajnáljuk az időt ilyenkor a felkészülésre, mert szeretnénk előre tudni, hogy mi fog történni, mit fogunk mondani és hogyan fogunk viselkedni.
A marketingben ez a felkészülés a tervezéssel egyenlő. És egy jól megtervezett kommunikáció nem csak segít neked az idő- és energiagazdálkodásban, hanem a felkészültség érzését is nyújtja neked.
Legyen szó közösségi média posztról, webináriumról vagy szakmai találkozóról, tervezed meg előre a tartalmadat, a beszédedet vagy a prezentációdat. Így magabiztosabban és hatékonyabban tudsz kommunikálni, és jobban ki tudod fejezni a gondolataidat.
3.Mély elemzés és kutatás: a célcsoport ismeretének kulcsa
A perfekcionizmus azt is jelenti, hogy hajlamos vagy elmélyedni az adatokban, a kutatásokban és az elemzésekben. Szeretsz utánajárni a dolgoknak, adatot gyűjtesz és próbálod több szemszögből megvizsgálni a dolgokat.
Használd ezt az erősségedet a célközönséged alapos megismeréséhez!
Tudatosan vizsgáld meg, hogy kik az ideális ügyfeleid, milyen problémákkal küzdenek és milyen megoldásokra vágynak. Ez segít abban, hogy hatékonyabb és célzottabb marketingkampányokat hozhass létre. A részletes kutatásnak és elemzésnek köszönhetően pontosan tudod, hogyan kommunikálj a célközönségeddel, mely csatornákon érdemes jelen lenned, és milyen üzenetekkel érheted el őket a leginkább.
4.A megfelelő üzenet megtalálása: hatékony és hiteles kommunikáció
Az introvertált vállalkozókra jellemző az elmélyülés és a mély gondolatok megfogalmazása.
Használd ki ezt az erősségedet, hogy megtaláld és kifejezd a saját önazonos, hiteles hangodat a marketingedben.
Az üzeneted legyen olyan, amely valóban tükrözi a személyiségedet és az értékeidet. Az emberek jobban tudnak kapcsolódni hozzád, ha azt látják, hogy őszinte vagy és önmagadat adod. Törekedj arra, hogy olyan üzeneteket közvetíts, amelyekkel azonosulni tudnak és megszólítja őket!
5.Kiváló íráskészség: értékes tartalom, ami fenntartja az érdeklődést
Az introvertált embereknek gyakran nagyon jó az íráskészségük. Ha te is ilyen vagy, akkor használd ezt az erősségedet arra, hogy értékes, könnyen olvasható, élvezetes és hasznos tartalmakat készíts.
Írj blogbejegyzéseket, cikkeket vagy e-könyveket, amelyek a célcsoport problémáira kínálnak megoldásokat!
Fontos, hogy legyél informatív és figyelemfelkeltő, de törekedj arra, hogy a tartalom könnyen olvasható, jól tagolt legyen, mert csak ez segít az olvasóknak áttekinteni és megérteni az üzenetet.
6.Személyes jelenlét erősítés: nyomulás nélküli kommunikáció
Introvertáltként talán nem szereted annyira, ha a figyelem középpontjában vagy, ezért lehet, hogy nem szeretnél videókat készíteni vagy nyilvános rendezvényeken részt venni. Ne aggódj, ettől még nem kell lemondanod arról, hogy az emberek észrevegyenek az online térben.
Ha következetesen kommunikálsz az egyes felületeiden, akkor az emberek rád fognak találni. Írj blogot, készíts közösségi posztokat vagy hírlevelet, adj értéket az embereknek és figyelni fognak rád. Úgy, hogy közben nem kell nyomulnod, megvéded a saját idődet és energiádat, mert nem teszed ki magad túl sok interakciónak. Azt hiszem introvertáltként ez igazán jól hangzik.
Ahogy látod a perfekcionizmus hatalmas erősség is lehet, ha jól kezeled!
Használd ki a tökéletességre való igényedet a fenti feladatokban, és meglátod, hogy milyen nagy előrelépést fogsz elérni a marketingedben!
Ha pedig nem szeretnél egyedül belevágni, hanem szükséged van egy segítő kézre, akkor foglalj egy ingyenes konzultációs időpontot és beszéljük át, hogy business coachként hogyan tudlak támogatni!