Önazonos kommunikáció introvertált vállalkozóknak!
Introvertáltként időnként nehézséget okozhat az online kommunikáció és az online térben való megjelenés.
De csak egy ideig!
Mert biztos vagyok benne, hogy ha felismered, megérted és elfogadod azokat az erősségeket, amikkel introvertáltként rendelkezel, akkor másképpen fogsz nézni erre az egész témára.
Olvass tovább és mutatom, hogy mire gondolok!
Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk, hogy hogyan tudsz önazonosan, mégis hatékonyan kommunikálni introvertáltként online és offline egyaránt.
Az első és legfontosabb dolog, hogy tudatosítsd magadban az erősségeidet, majd ezekre alapozz a kommunikációd során.
De mégis melyek lehetnek ezek?
1.Aktív hallgatás = mélyebb kapcsolatok
Az aktív hallgatás hatékony eszköz az introvertált vállalkozók számára.
Te ugyanis képes vagy teljes mértékben a beszélőre összpontosítani, szemkontaktust tartani és empatikusan hallgatni.
Ennek köszönhetően pedig sokkal mélyebb kapcsolatot alakíthatsz ki az érdeklődőkkel és az ügyfeleiddel, hiszen ők is értékelni fogják, hogy meghallgatod őket és odafigyelsz rájuk.
2. Átgondolt és megfontolt kifejezések használata
Introvertáltként biztos vagyok benne, hogy te is jobban szereted átgondolni azt, amit mondani szeretnél. Nos, lehet, hogy nem is gondoltál rá, de ez egy óriási erősség a számodra.
Ez segít ugyanis neked abban, hogy pontos és egyértelmű üzenetet fogalmazz meg. Legyen szó írásos kommunikációról vagy személyes beszélgetésről, te képes vagy arra, hogy átgondoltan fogalmazz. Nem dobálózol üres frázisokkal, nem ígérgetsz feleslegesen, hanem pontosan tudod, hogy csak annyit fogsz mondani, amit be is tartasz. Ez pedig óriási érték az ügyfelek szemében.
3. Felkészülés és elmélkedés
A felkészülés kulcsszerepet játszik a hatékony önazonos kommunikációban.
Introvertáltként én nagyon szeretek utánajárni a dolgoknak. Felkészülök, sokszor le is írom vagy el is próbálom, amit majd mondani fogok. Végiggondolom, hogy milyen kérdések merülhetnek fel majd a beszélgetések során, arra milyen válaszokat adhatok.
Másoknak ez a túlzónak tűnő alaposság talán idegesítő lehet, de ne hagyd, hogy eltántorítsanak ettől. Ez a tulajdonság egy óriási kincs, hiszen azzal, hogy kutatsz, elemzel és gondolkodsz, hatalmas előnyre teszel szert azokhoz a versenytársakhoz képest, akik csak úgy belecsapnak a dolgok közepébe és később tanácstalanul állnak, hogy miért nem működik, amit kitaláltak. Nos, azért, mert nem készültek fel alaposan.
4. Technológia és az online platformok használata
Nem titok, hogy introvertáltként szeretünk lassabban, átgondoltabban kommunikálni. Az élő rendezvények erre sajnos nem adnak sok lehetőséget, hiszen ott pörögni kell, ötletelni és gyorsan válaszolni.
A technológia fejlődésével viszont nekünk introvertáltaknak rengeteg lehetőségünk adódik ahhoz, hogy hallassuk a hangunkat, megosszuk a szaktudásunkat és felhívjuk magunkra a figyelmet. Úgy, hogy ezzel egyáltalán nem hazudtoljuk meg önmagunkat, nem tagadjuk meg a személyiségünket.
Az online tér ugyanis lehetőséget teremt a számunkra, hogy otthonunkból vagy más biztonságos környezetből kommunikáljunk úgy, hogy azzal sok embert elérünk. Lehetőségünk van arra, hogy kidolgozzuk az üzenetünket, mielőtt azt a nagy nyilvánosság elé tárjuk.
Használd ki tehát a blog, az e-mail marketing, a közösségi média és a többi hasonló platformot ahhoz, hogy sikeres vállalkozást építs. De ne gondold, hogy mindegyiken ott kell lenned. Vigyázz, hogy ne hajszold túl magad, és fordíts megfelelő időt és energiát a pihenésre, feltöltődésre.
5. Hálózatépítés másképp
Gyakori tévhit, hogy csak akkor lehet egy vállalkozó sikeres, ha rendezvényekre, kiállításokra jár és azokon építi a kapcsolatait. Introvertáltként ezek a rendezvények nagyon le tudják szívni az energiáinkat. Én személy szerint nem is szeretek részt venni ezeken, mert mindig feszengek és kényelmetlenül érzem magam.
Introvertáltként én sokkal többre értékelem a kisebb létszámú csoportokat, ahol mélyebb beszélgetéseket folytathatok a hozzám hasonló gondolkodású emberekkel. Számomra nem az a fontos, hogy sok ismerősöm legyen, hanem inkább arra törekszem, hogy valód, értékes emberi kapcsolatokra tegyek szert.
Úgyhogy tapasztalatból mondom, hogy engedd el a nagy rendezvények által támasztott kötelezettségeket és nyugodtan koncentrálj a kisebb, ám annál értékesebb kapcsolatok ápolására. Ezekből nagyon sok esetben értékes együttműködések születnek.
Összefoglalás
Ahogy látod, az önazonos kommunikáció azt jelenti, hogy tudatosítod az erősségeidet, majd pedig tudatosan ezekre alapozva építed a vállalkozásodat.
Nem mondom, hogy könnyű, de tudnod kell, hogy nem vagy egyedül!
Business coachként az egyik fő terület, amivel foglalkozom, hogy segítek a vállalkozóknak megfogalmazni az üzenetüket, felismerni és tudatosítani az egyediségüket és az erősségeiket. Tapasztalatból tudom, hogy miután végigmennek ezen a folyamaton, sokkal egyértelműbb lesz számukra, hogy miről és hogyan kommunikáljanak. Többé már nem aggódnak azon, hogy mit tegyenek közzé, mert pontosan tudják, hogy mi az, ami megkülönbözteti őket a versenytársaiktól.
Ha te is hasonló problémákkal küzdesz, akkor foglalj egy időpontot és nézzük meg, hogy neked hogy tudok segíteni!