fbpx
Blog

Kitűnni az online térben: Mit tegyél, ha nem vesznek észre?

Read Time:4 Minute, 36 Second

 

A mai felgyorsult világban nem ritka, hogy vállalkozóként azzal küzdesz, hogy az óriási versenyben valahogy felfigyeljenek rád.

Ha ebben a helyzetben találod magad, és úgy érzed, hogy figyelmen kívül hagynak és szinte láthatatlan vagy, akkor itt az ideje, hogy proaktív lépéseket tegyél!

Ebben a blogbejegyzésben olyan hatékony stratégiát mutatok neked, amely segíthet abban, hogy látható legyél, kitűnj a reklámzajból, és ezáltal könnyebben bevonzd a célközönséged.

Nézzük is, hogy melyek ezek!

1. Határozd meg az egyedi értékajánlatodat!

Az online térben való figyelem felkeltéshez kulcsfontosságú, hogy egyértelműen meghatározd az egyedi értékajánlatodat.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Fogalmazd meg, hogy miben vagy te más, miben különbözöl a versenytársaidtól, illetve azt, hogy milyen értéket tudsz nyújtani a célközönséged számára.

Ehhez meg kell ismerned a célközönségedet!

Tudnod kell, hogy mik azok a dolgok, amik igazán bántják őket, amik nagyon fájnak nekik, amikre megoldást keresnek. Ha ezek megvannak, akkor ezekhez kell igazítanod az ajánlatodat.

A cél, hogy olyan megoldást kínálj nekik, ami megoldja a problémáikat. Egy erős és határozott értékajánlat megjegyezhetővé és vonzóbbá tesz, bizalmat épít a potenciális ügyfelek szemében.

2. Legyél következetes!

Azt tapasztalom, hogy sok vállalkozó nem igazán következetes, ha online megjelenésről és üzenetről van szó.
Gyakori, hogy más a kommunikáció a Facebook oldalon és más a honlapon.

Ez sajnos zavart okoz az érdeklődők fejében, mert nem tudják eldönteni, hogy akkor most miben is tudsz nekik segíteni. És véleményem szerint a zavart elme sokkal gyakrabban mond nemet.

Ma már az emberek sietnek, türelmetlenek. Nem szeretik, ha nekik kell kiválogatni a nagy halmazból a fontos információkat. Ők gyorsan emészthető, egyértelmű üzeneteket szeretnének.

Ezért kell odafigyelned arra, hogy a kiválasztott üzenetedet következetesen kommunikáld az egyes felületeiden.

De a következetesség ne csak a szöveges kommunikációdban legyen jelen!
Fontos, hogy a vizuális megjelenés tekintetében is legyen egy egységes arculatod, ami segít beazonosítani téged, ami minden felületeden megjelenik.

3. Lépj kapcsolatba a célközönségeddel!

Az, hogy értékes és a potenciális ügyfelek számára hasznos tartalmakat készítesz, az képezi a vállalkozásod alapját.
A legjobb, ha minél több felületen tudod ezeket az értékes tartalmakat megosztani.

De vigyázz magadra! Ne hajszold túl magad!

Introvertáltként nagyon fontos, hogy óvd az idődet és az energiádat, és fordíts megfelelő figyelmet a feltöltődésre, mert könnyen kiéghetsz és elveszítheted a motivációdat. Hatékony időgazdálkodási tippeket itt találsz!

Szóval nem elég, hogy egyszerűen csak kiteszed a tartalmakat.
Fontos, hogy jelen is legyél a tartalmaid mellett, azaz ha valaki kérdez vagy hozzászól, akkor reagálj.

Használd ki a közösségi média platformokat, a fórumokat és azokat az online közösségeket, ahol a célcsoportod megjelenik. Introvertáltként tudom, hogy nem könnyű a kapcsolatépítés. Számomra is nehézséget okozott idegen emberekhez odalépni és beszélgetésbe kezdeni.

De az internetnek hála ma már ez sokkal könnyebb. Ma már felkészülhetsz, átgondolhatod, hogy mit mondasz, van időd! És ez óriási kincs!

Úgyhogy arra bíztatlak, hogy kommunikálj az érdeklődőkkel, oszd meg a szakértelmedet, mutasd meg, hogy miben tudsz nekik segíteni és miért te vagy a legjobb választás a számukra.

4. Építs partneri kapcsolatokat!

Az együttműködés az egyik leggyorsabb módja, hogy elkezdj láthatóvá válni. A blognak kell egy kis idő, mire beindul, de például egy vendégblogolás gyorsabb eredményt hozhat.

Nézz körül, hogy az iparágadban kivel tudod felvenni a kapcsolatot!

Kérdezd meg, hogy írhatsz-e egy blogbejegyzést az oldalára, esetleg készítsetek egy interjút, egy rövid, kötetlen beszélgetést. Ez mindkettőtöknek érték, hiszen az ismert félnek egy újabb tartalom, neked pedig lehetőség arra, hogy szélesebb körben megismerjenek.

5. Ne feledkezz meg a SEO-ról!

A SEO a keresőoptimalizálás rövidítése. Ha még nem találkoztál ezzel a fogalommal, akkor engedd meg, hogy mondjak róla pár szót.

Amikor az internetre szánt tartalmakat készíted, akkor fontos, hogy olyan szempontok szerint készítsd el, hogy a keresőmotorok számára is értékes legyen. A keresőmotorokhoz tartoznak azok a felületek, ahol az emberek keresnek, például Google vagy Youtube.

Válassz ki néhány fontos üzenetet, úgynevezett kulcsszót, amire véleményed szerint sokan rákeresnek. Például ha te egy tanácsadó vagy, aki nyugdíjmegtakarításokkal foglalkozik, akkor neked tudnod kell, hogy a potenciális ügyfeleidnek milyen problémái vannak, mikre keresnek rá az interneten. Például nyugdíjmegtakarítás. Ez már egy kulcsszó, amire optimalizálhatod a tartalmaidat.

A kulcsszavaidnak szerepelnie kell a honlapodon, a blogbejegyzéseidben, de még a közösségi média felületeken is. Gondolkodj a leendő ügyfeleid fejével, úgy könnyebb kiválasztani azokat a szavakat, amelyek fontosak lehetnek a számodra! Ha elakadnál ebben, akkor fordulj hozzám bizalommal, szívesen segítek!

6. Értékes és megosztható tartalmat készíts!

A mennyiség helyett törekedj a minőségre!

Olyan tartalmakat hozz létre, amely értéket adnak a közönséged számára. Gyakorlati tippeket, megoldási lehetőségeket és hasznos tanácsokat, amelyek közelebb viszik őket a problémájuk megoldásához.

Azáltal, hogy ilyen tartalmakat készítesz, az érdeklődők szemében szakértőként fogsz megjelenni, hasznos forrásként tekintenek rád, és mindez arra ösztönzi az embereket, hogy megosszák a tartalmaidat a saját felületeiken.

A tartalom bármi lehet: blogposzt, videó, podcast vagy akár valamilyen vizuális elem is.

Összefoglalás

Ahogy látod, ahhoz, hogy ki tudj tűnni az online térben, proaktív megközelítésre van szükség.

Egyedi értékajánlat megfogalmazásával, következetes kommunikációval, a közönséggel való elköteleződéssel, együttműködésekkel, az online tartalmaid optimalizálásával és értéke tartalommal növelheted a láthatóságodat és elérheted, hogy többen vegyenek észre.

Ne feledd, hogy az erős online jelenlét kialakítás nem megy egyik napról a másikra. Idő kell hozzá, de megéri az erőfeszítést!
Légy kitartó és elkötelezett, maradj hiteles, adj értéket és hosszú távon garantált a siker!

Hasonlóan hasznos gyakorlati tanácsokért pedig iratkozz fel a heti Csendes tippekre! 
Nem, ez nem egy szokványos hírlevél!

Nem foglak árakciókkal és felesleges információkkal terhelni. Azt én sem szeretem. Helyette viszont szeretnélek segíteni abban, hogy a személyiségedhez passzoló vállalkozást építhess és magabiztosan jelenhess meg az online térben!

Most a feliratkozás mellé egyből kapsz 5 marketing tippet is, ami garantáltan működik még akkor is, ha introvertáltként vállalkozol! 🙂

Ella

Introvertált vállalkozóknak segítek önazonos, magabiztos online megjelenés kialakításában, és a személyiségükhöz igazodó, stabilan növekvő üzlet felépítésében.
Introvertált vállalkozó
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Bővebb információért ide kattintva olvashatod el az Adatvédelmi tájékoztatónkat!