Így használd a közösségi médiát introvertáltként!
Közösségi média jelenlét introvertáltként?
Nem könnyű helyzet!
Mégis úgy gondolom, hogy a megfelelő stratégiával nem jelenthet problémát! Nézzük is, hogy ez pontosan mit jelent!
Introvertált vállalkozóként kihívást jelenthet, hogy megjelenj online. Bár eleinte gondolhatod úgy, hogy a közösségi média nem neked való, én most mégis azt mondom, hogy ez egy hatékony eszköz, amit introvertáltként, a saját személyiségedhez igazítva tudsz alkalmazni.
Rögtön mutatok is neked néhány gyakorlati tippet és látni fogod, hogy mire gondolok!
Íme néhány jótanács a közösségi média használatához, amellyel introvertáltként növelni tudod az online láthatóságodat!
Válaszd ki a megfelelő platformot!
A közösségi média hatékony használatának első lépése a megfelelő platformok kiválasztása.
Ahhoz, hogy védd az idődet és az energiádat – amire introvertáltkén nagyon oda kell figyelned – fontos tudatosítanod magadban, hogy nem kell minden platformon jelen lenned. Válassz azok közül, amelyeken a közönséged is jelen van, amelyeket aktívan használja. Végezz kutatást, hogy melyek ezek a platformok és ha megvannak, akkor pedig nézd meg, hogy számodra melyek önazonosak és ott legyél jelen.
Dolgozz ki egy tartalomstratégiát!
A közösségi médiában való tartalom létrehozása és megosztása elengedhetetlen az online láthatóság növeléséhez. Ugyanakkor nagyon kimerítő és nyomasztó menet közben tartalmi ötletekkel előállni. Introvertáltként nem szeretjük a váratlan helyzeteket, ehelyett sokkal jobban szeretünk felkészülni, előre látni.
A tartalomstratégia kidolgozása segít abban, hogy szervezett és következetes tudj maradni. Fontold meg, hogy milyen típusú tartalom fog rezonálni a célközönségeddel, például blogbejegyzések, infografikák vagy videotartalom és olyanokat készíts! Tervezd meg előre, például egy hétre vagy egy hónapra, hogy milyen témákkal szeretnél foglalkozni, és készíts belőle tartalomnaptárat! Nagyon sokat fog segíteni neked az, hogy előre látod, hogy mire kell készülnöd.
Csatlakozz a közönségedhez!
A folyamatos online jelenlét és az interakciók sokasága nagyon lemeríthet bennünket, intorvertált vállalkozókat. Igyekezz megtalálni az egyensúlyt aközött, hogy részt veszel a közösséged életében és aközött, hogy feltöltődsz. A közösségi média az elkötelezettségről szól. Tervezz be kérdezős napokat, így felveheted a kapcsolatot a közönségeddel úgy, hogy nem érzel állandó késztetést az online jelenlétre. Jelölj ki a héten egy napot, amikor válaszolsz a kérdésekre, és ezt oszd is meg a követőiddel. Így idővel megtanulják, hogy ne zavarjanak állandóan, hanem várják meg, amíg válaszolsz!
Alkalmazz fizetett hirdetéseket!
Egyre nehezebb organikusan (ingyenesen) elérni az embereket a közösségi médiában. Ha gyorsítani szeretnél a folyamatokon, akkor fontold meg a fizetett hirdetések alkalmazását azért, hogy még több emberhez eljuthasson az üzeneted. Kezdd kis költségvetéssel, és teszteld a különböző hirdetési formátumokat, hogy megtudd, melyik működik a legjobban a vállalkozásod számára.
Látod, így nem is tűnik olyan ijesztőnek és nehéznek a közösségi média használata!
Fontos, hogy te határozd meg a szabályokat és ragaszkodj is hozzájuk! Így biztosíthatod, hogy a vállalkozásod működése, az online jelenléted és a közösségi média szereplésed nem szívja le túlságosan az energiáidat, viszont növeli az ismertségedet, vagyis támogatja az online jelenlétedet!
Ha pedig úgy érzed, hogy ezzel már megbirkóztál, de az ügyfélszerzéssel még gondjaid akadnak, akkor olvasd el ezt a korábbi bejegyzésemet! >>>