5 hatékony kommunikációs tipp introvertált vállalkozóknak
A sikeres üzleti kommunikáció kulcsfontosságú az online jelenlétedben.
Megértem, hogy a kommunikáció nem mindig könnyű számodra, de ne aggódj, segítek!
Az alábbiakban összegyűjtöttem 5 hatékony tippet, amelyek segítenek az eredményes kommunikációban – legyen szó üzleti tárgyalásról vagy ügyfélszerzésről egyaránt!
Melyik ez az 5 tipp?
Lássuk!
1.Használd az írás erejét!
Az írásos kommunikáció az introvertált vállalkozók számára ideális mód lehet a gondolataid és az üzeneted megosztásához. Sokszor találkozom azzal, hogy az introvertált vállalkozók szeretnek és tudnak is írni, így ez valóban hatékony eszköz a kezükben.
Ezt saját tapasztalataimmal is alá tudom támasztani, mert én a korábbi vállakozásomat szinte 100%-ban a tartalommarketingre alapoztam. Ha kíváncsi vagy hogyan, akkor ide kattintva meghallgathatod!
Szóval azt javaslom, hogy készíts tartalmas e-maileket, üzleti ajánlatokat és ügyféltájékoztatókat. Az írás lehetővé teszi, hogy megfogalmazd a gondolataidat és pontosan kifejezd magad, miközben időt nyerhetsz a válaszadásra, vagyis nem feszélyez a készenlétben állás.
2.Hallgass és figyelj!
Az introvertáltak hajlamosak arra, hogy inkább hallgassanak, mintsem beszéljenek.
Használd ezt az erősségedet az ügyfelekkel való kommunikációban!
Legyél jelen, figyeld meg az ügyfelek igényeit, kérdezz és hallgasd meg a véleményüket. Az empátia és a figyelem megnyerő tulajdonságok az ügyfelekkel való kapcsolatépítésben.
3.Készülj előre a fontos beszélgetésekre, eseményekre!
Az előzetes felkészülés nagyon fontos és hatékony eszköz lehet a kezedben. Csökkenti a stresszt és magabiztosabbá tesz!
Ha például prezentációkat tartasz, gyakorolj előre, készíts jegyzeteket és vázlatokat. Minél jobban felkészülsz, annál magabiztosabban fogsz kommunikálni és képviselni a vállalkozásodat.
4.Használj határozott, egyértelmű nyelvezetet!
Az online kommunikációban fontos, hogy határozott és egyértelmű nyelvezetet használj.
Kerüld el a körülményes kifejezéseket és a bizonytalankodó szavakat!
Helyette inkább válaszd a közvetlen és konkrét megfogalmazásokat. Ez segít megőrizni az üzenet tisztaságát és hatékonyságát, valamint növeli a hitelességedet.
Ne feledd, hogy a zavart elme mindig nemet mond!
Ha az ajánlatod, az üzeneted nem egyértelmű, nem érti a célközönség, akkor egyből továbbkattint, mert nincs se ereje, se türelme ahhoz, hogy kibogozza, hogy mit akarsz pontosan. Ezért fontos, hogy fogalmazz egyértelműen, és használd azokat a szavakat, amiket a célközönséged is.
5.Emeld ki az erősségeidet, és használd az introvertált jellemzőidet előnyödre a kommunikáció során!
Bízz magadban, légy magabiztos és hiteles!
Ismerd meg önmagad, fedezd fel és használd tudatosan az erősségeidet, fogalmazd meg az egyediségedet, és ezekre alapozva építsd a vállalkozásodat!
Ha úgy érzed, hogy már sokszor és sokféleképpen próbálkoztál, de még nem találtad meg a saját hangod, nem sikerült megfogalmaznod az üzeneted és csak adhoc jelleggel kommunikálsz, akkor írj és segítek lerakni a megfelelő alapokat!
Elérhetőségeimet ide kattintva találod!