Miért fontos, hogy legyen üzeneted?
Introvertált vállalkozóként kihívást jelenthet, hogy megjelenj online, és mivel ez bizonyos helyzetekben nehézséget okoz, ezért azzal is küzdhetsz, hogy hogyan érd el a célközönségedet. Én hiszem, hogy ha a vállalkozásod alapjai rendben vannak, akkor az segít neked ebben a helyzetben is. Ehhez azonban hozzátartozik az is, hogy megfogalmazd a saját üzenetedet, mint vállalkozó.
Ne aggódj! Itt vagyok és segítek!
A mai bejegyzésben ahhoz hozok hasznos gondolatokat, hogy hogyan fogalmazhatod meg ezt a fő üzenetet, és hogyan tudod mindezt hatékonyan kommunikálni.
Nézzük!
Mit tartalmazzon a fő üzeneted?
A fő üzeneted a kommunikációs stratégiád alapja. Egy tömör, könnyen megjegyezhető, egyértelmű kijelentés, ami magába foglalja, hogy ki vagy te, kinek, miben és hogyan segítesz.
Az üzenetet fontos megkülönböztetni a szlogentől és a küldetésnyilatkozattól, mert sok helyen összekeverik őket. A szlogen az a rövid, hangzatos mondat, amit reklámokhoz használhatsz, célja, hogy megragadja az emberek figyelmét. A küldetésnyilatkozat pedig egy átfogó nyilatkozat, amely felvázolja a céged általános céljait és értékeit.
Fontos, hogy az üzeneted világos, könnyen megjegyezhető, könnyen érthető és egyedi legyen. Emellet létfontosságú, hogy rezonáljon a célközönségeddel.
Példaként néhány nagy cég fő üzenete:
- Nike: Just do it!
- Apple: Think different!
- Coca-cola: Taste the feeling!
A jól megfogalmazott üzenet segíthet a célközönség bizalmának elnyerésében, erősítheti a hitelességedet, megkülönböztet a versenytársaktól, és jó esetben még érzelmileg is hozzád láncolja az ügyfeleket.
Így fogalmazd meg az üzenetedet!
Kövesd ezeket a lépéseket azért, hogy valóban olyan üzeneted legyen, amely megszólítja a célközönségedet!
1. Határozd meg az értékeidet és a céljaidat!
Mielőtt olyan alapvető üzenetet fogalmazhatnál meg, amely rezonál a célközönségeddel, világosan meg kell értened a saját értékeidet és céljaidat.
Mi motivál téged?
Mit képviselsz?
Mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal?
2. Fogalmazd meg az egyedi értékajánlatodat!
Mitől vagy te más, mint a többi hasonló szolgáltatást nyújtó szakértő a piacon?
Mi különböztet meg téged tőlük?
Miért éri meg az ügyfeleknek inkább téged választani?
Ez az egyediség bármi lehet. Pont ettől egyedi. Mindenkinél más, hiszen csak így van értelme.
De ne aggódj, nem kell egyből nagy dolgokra gondolni. Egyediség lehet például maga a termék vagy a szolgáltatás, az ügyfélszolgálathoz való hozzáállásod vagy akár bármilyen más tulajdonság, ami csak téged jellemez.
3. Az üzenet létrehozása
A fő üzenetet mindig a célközönséghez kell igazítani. Ehhez viszont ismerned kell őket. Meg kell értened a szükségleteiket, a fájdalompontjaikat és a motivációikat, hogy úgy tudd megfogalmazni, hogy valóban megszólítva érezzék magukat.
Az a legjobb, ha a fő üzenet közvetlenül a célcsoportba tartozó emberek legnagyobb problémájára ad megoldást.
Tippek az üzenet finomításához
Semmi baj, ha az üzenet az elején még változik. Ez amiatt is lehet, mert egyre jobban megismered a célcsoportodat, egyre jobban megérted őket és ehhez alakítod a megfogalmazást.
Íme néhány tipp, ami segíthet:
- használj világos, tömör és könnyen érthető nyelvezetet
- kerüld a félreérhető, nehezen kiejthető szavakat
- kerüld az olyan szakzsargont vagy hívószavakat, amelyek megzavarhatják vagy elriaszthatják a célközönséget
- teszteld az üzenetet folyamatosan – eleinte lehet egy kisebb csoportban
- a visszajelzések alapján alakítsd és finomítsd a megfogalmazást
Így kommunikáld a fő üzenetedet!
A fő üzenet megfelelő kommunikálása legalább olyan fontos, mint a megfogalmazása. Introvertált vállalkozóként ez nem könnyű.
Különösen azért, mert számunkra nehezebben megy az állandó online jelenlét. Figyelnünk kell a feltöltődésre, mert a túl sok interakció leszívhatja az energiánkat, és a következmény könnyen lehet motivációvesztés vagy kiégés.
De szerencsére számos olyan stratégia van, amelyet introvertáltként is követhetsz.
Nézzük, hogy melyek ezek!
1. Találd meg a saját kommunikációs stílusodat!
A fő üzeneted hatékony közlésének egyik legjobb módja, ha megtalálod a szemlyiségedhez illő stílust. Introvertáltként ez nekünk különösen fontos, ugyanis mi hajlamosabbak lehetünk arra, hogy másokhoz hasonlítsuk önmagunkat. Könnyen beleeshetünk abba a csapdába, hogy irigykedve nézzük a konkurenciát, hogy milyen könnyedén, sikeresen kommunikál és megpróbáljuk lemásolni az ő stílusát.
De ez nálunk nem fog működni, mert mi magunk is másképp működünk.
Úgyhogy fontos, hogy ne kényszerítsd magad olyasmire, ami nem jön magától, mert ez stresszhez és szorongáshoz vezet.
Helyette próbálj ki többféle módszert, például blogírást, podcast-készítést vagy videózást, majd válaszd azt, amelyikben komfortosan, önazonosan érzed magad.
2. Ismerd fel a korlátaidat és dolgozz rajtuk!
Introvertált személyiséggel néha nehézséget okoz mások előtt beszélni vagy kapcsolatot építeni. Ne bántsd magad, nincs veled semmi baj. Tudod, te csak másképp működsz, ezért másképp is kell gondolkodnod!
Ne feledd, ezek olyan képességek, amelyek gyakorlással fejleszthetők!
Ha szeretnéd őket fejleszteni, akkor először kezdd kicsiben. Hozz létre egy kisebb csoportot és gyakorolj ott. Kezdetben nekem is nehezen ment, hogy élő videókat készítsek a Facebookon, ezért úgy döntöttem, hogy létrehozok egy zárt csoportot, ahol kisebb közönség előtt gyakorolok. Ez nagyon hatékony módszer, hiszen ma már nem izgulok, ha elindítom az élőt, mert már szereztem benne rutint.
Ha önmagad nem mersz belevágni, akkor részt vehetsz például ilyen témájú tanfolyamokon is, ahol segítenek ezeket a korlátokat leküzdeni.
3. Válassz jól platformot!
Ma már rengeteg platform elérhető ahhoz, hogy megszólítsd a célközönségedet. Ott van a közösségi média, az e-mail marketing, illetve a tartalommarketing egyéb formái.
Válaszd ki azokat, amelyek önazonosak a számodra és gyakorold a használatukat!
4. Légy hiteles és elérhető!
A fő üzeneted megfelelő kommunikálásának legjobb módja, ha hiteles és elérhető vagy. Ez azt jelenti, hogy őszintének kell lenned azzal kapcsolatban, hogy ki vagy, mit képviselsz, min mentél keresztül, mit tapasztaltál és mit tudsz kínálni a célközönségednek.
Az, hogy az emberek úgy látják, hogy te már végigjártad azt az utat, ami előttük áll, sokkal jobban megbíznak majd benned. Közelebb éreznek magukhoz téged, úgy érzik, hogy megérted őket.
Légy következetes!
Nem elég megfogalmazni az üzenetet, aztán magára hagyni. Úgy nem fog megragadni az emberek fejében. Következetesnek kell lenned!
Ehhez fontos, hogy minden felületen, ahol megjelensz a vállalkozásoddal, ugyanazt az üzenetet közvetítsd. Vagyis ne beszélj másról például a Facebookon mint a honlapodon. Ez alapvető fontosságú, mert különben összezavarod a célcsoportodat. És a zavart elme egyértelműen elutasító, vagyis, ha valaki ilyet tapasztal, akkor biztosan nem fog hozzád fordulni!
Figyelj a vizuális elemek összhangjára is, mert azok is nagyon fontosak! Például ne legyen az üzleti oldaladon olyan profilkép, amin menyasszony vagy, de a kis kedvenced fotója sem megfelelő (persze ha vele kapcsolatos az üzleted, az kivétel)!
Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, akkor business coachként itt vagyok!
Foglalj egy ingyenes konzultációt és nézzük meg, hogy hogyan tudok neked segíteni!
Kattints ide az időpontfoglaláshoz!