fbpx
Blog

Az online jelenlét ereje: Így építs hűséges követőtábort az online világban!

Read Time:4 Minute, 14 Second

 

Az online jelenlét egyre fontosabbá válik a vállalkozások számára, hiszen ma már mindenki az interneten keres megoldást a problémáira. Ahhoz pedig, hogy sikeres lehess az online világban, szükséged van egy hűséges követőtáborra is. Ezért ma hoztam néhány hatékony stratégiát és tippet, amelyek segítenek neked elérni mindezt.

Nézzük, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venned akkor, ha olyan online megjelenést szeretnél kialakítani, ami eredményeket is hoz neked!

 

1.Légy hiteles!

A hitelesség kulcsfontosságú az online térben. Véleményem szerint hosszú távon csak az lehet sikeres, aki képes hitelesen megjelenni.

Ehhez arra van szükséged, hogy légy önmagad, maradj önmagad, és mutasd meg az embereknek a valódi személyiségedet. Ne akarj másnak tűnni, mint amilyen vagy. Különösen fontos ez introvertáltként, amikor gyakran ott lebeg a szemed előtt, hogy az online térben csak az extrovertáltak, a hangosak, a nyomulósak lehetnek sikeresek.

Ez egyáltalán nem így van. Ismerd meg magad, tudd, hogy mik az erősségeid, miben vagy más, miben vagy egyedi és hangsúlyozd ezeket. Meséld el a saját történetedet, oszd meg a számodra fontos értékeket és hagyd, hogy azok csatlakozzanak hozzád, akik hasonló értékrend szerint élnek.

Kommunikáld ezeket az értékeket következetesen, válaszolj a kommentekre, hozzászólásokra, kérdésekre és visszajelzésekre, és ez segíteni fog a közönség megszerzésében és megtartásában.

 

2.Adj értékes tartalmakat!

Az online megjelenés, az online közösségépítés, de még az online ügyfélszerzés alapja is az értékes és hasznos tartalom. De ne a számodra legyen értékes, hanem a célközönséged számára. Arra törekedj, hogy olyan információkat ossz meg, ami a számukra hasznos útmutatókat, inspiráló történeteket és érdekes dolgokat tartalmaz. Ez segít megszerezni az olvasók figyelmét, és bebizonyítja számukra, hogy szakértő vagy az adott területen.

Nem tudod, hogy miről írj?

Ha tanácstalan vagy, akkor idézd fel azokat a kérdéseket, amelyeket a legtöbben feltették neked a témáddal kapcsolatban, és válaszold meg őket egy blogbejegyzésben. Majd pedig figyeld a reakciókat és azok alapján haladj tovább.

 

3.Légy interaktív!

Tudom, hogy introvertáltként nagyon nehéz állandóan jelen lenni. A túl sok interakció kimerít bennünket, ezért sokszor nehézséget okoz számunkra az, hogy interaktívan legyünk jelen az egyes felületeinken.

De mindig jusson eszedbe, hogy a te felületed a te várad. Te hozod a szabályokat. Hozd meg hát őket rögtön az elején és akkor a követőid könnyebben hozzászoknak. Mire gondolok pontosan?

Ha téged kimerít, hogy naponta figyeld az oldalaidat és válaszolj, akkor már az elején mondd el, hogy te nem leszel minden nap elérhető. Jelölj ki például 2-3 napot egy héten, amikor ránézel az oldalakra és válaszolsz. Így az érdeklődők tudomásul veszik, hogy nálad ezek a szabályok, és nem háborognak, ha esetleg csak 2 nap múlva válaszolsz.

Automata válaszok segítségével csökkentheted a konfliktusok számát – például egy automata válasz e-mailben elmondhatod, hogy köszönöd, hogy hozzád fordulsz, az e-mailekre kedden és csütörtökön válaszolsz, addig legyen türelemmel.

Eleinte furcsának tűnhet, de nagyon hatékony taktika!

 

4.Kínálj különleges előnyöket a hűséges követőknek!

Azzal is ösztönözheted a követőket, hogy azok számára, akik folyamatosan vagy hosszú ideje veled vannak, különleges ajándékkal kedveskedsz. Például exkluzív tartalom azoknak, akik már 3 hónapja a hírlevéllistádon vannak, esetleg kedvezmény azoknak, akik régóta követnek.

Bármilyen ajándék vagy előny lehet, ez csak tőled függ. De ne felejtsd el kommunikálni is ezeket az előnyöket, hogy az érdeklődők tisztában legyenek vele! Az ilyen apró figyelmesség megerősíti a kapcsolatot a célcsoporttal, és motiválja őket a visszatérésre és az ajánlásra.

 

5.Használd ki a közösségi média erejét!

Introvertáltként a közösségi média egy szuper eszköz arra, hogy kapcsolatba lépj a célközönségeddel. Használd hát ki az előnyeit!

Gondolj csak bele, nem kell nagy tömegben egy csomó idegen ember között feszengened, helyette az otthonodból, kényelmesen indíthatsz élő videókat, webináriumokat vagy workshopokat.

De ha nem szereted a videós megjelenést, akkor írásban is kommunikálhatsz. Csinálhatsz kérdezős napot, amikor arra szánsz egy napot, hogy minden hozzád érkező kérdést megválaszolsz. Hozz létre egy eseményt hozzá, értesítsd róla a követőidet, akár meg is hirdetheted. Egy kérdezős nap építi a bizalmat és a szakértői státuszod.

 

6.Kérj visszajelzéseket!

Fontos, hogy figyeld a reakciókat és kérj visszajelzéseket, mert csak így tudod lemérni a munkád eredményességét. Kérhetsz konkrét visszajelzéseket is, de készíthetsz kérdőíveket vagy például szavazós posztot a közösségi médiában.

Bíztasd a követőidet arra is, hogy nyugodtan mondják el, hogy mi nem tetszett nekik, mit hiányolnak, miről szeretnének többet hallani. Ezek mind segítenek neked a tartalomkészítésben úgy, hogy közben építik a kapcsolatot és növelik a bizalmat, hiszen azt üzenik a követőknek, hogy fontosak a számodra és törődsz velük.

Nos, most már te is láthatod, hogy az online jelenlét ereje az üzleti siker egyik alapköve.

Az építkezéshez és megtartáshoz hűséges közönségre van szükség. A hiteles kapcsolatépítés, az értékes tartalom, az interakció, a különleges előnyök kínálása, a közösségi média használata, a rendezvények és webináriumok, valamint a visszajelzés kérése mind hatékony stratégiák ehhez.

Használd ezeket a tippeket, és látni fogod, hogy az online közönséged egyre növekszik és hűségesebbé válik. Ne feledd, hogy ez egy folyamatos folyamat, amely időt és elkötelezettséget igényel!

 

Ha szeretnél hozzá további tippeket kapni, akkor iratkozz fel a Csendes tippekre!

A feliratkozásod mellé most egy ajándék anyagot is készítettem a számodra – 5 olyan marketing módszert kínálok neked, ami akkor is tökéletesen működik, ha introvertált személyiséggel vállalkozol.

Kattints ide és iratkozz fel!

Ella

Introvertált vállalkozóknak segítek önazonos, magabiztos online megjelenés kialakításában, és a személyiségükhöz igazodó, stabilan növekvő üzlet felépítésében.