A személyes márkaépítés ereje vállalkozók számára
A mai felgyorsult és rendkívül versengő üzleti világban a személyes márkaépítés elengedhetetlen stratégiává vált a vállalkozók számára. Elengedhetetlen stratégia ahhoz, hogy kitűnj a tömegből. Míg az extrovertáltak elég jól űzik az önreklámozást, addig az érzékeny személyiséggel élők és az introvertáltak számára ez nehezebben megy. A személyes márkaépítés viszont a számukra is működőképes stratégia lehet, ha megfelelően állnak hozzá.
Ma kifejezetten az introvertált vállalkozókra szabott személyes márka világába foglak elkalauzolni, kiemelve azokat a kulcsfontosságú lépéseket és stratégiákat, amelyekkel erős és hiteles személyes márkát építhetnek. Olyat, ami megfelelően rezonál a célközönségükkel.
Ha úgy érzed tehát, hogy számodra is nehézséget okozott eddig a személyes márkaépítés, mert nem igazán találtad a saját hangod, nem igazán találtad a saját helyed az üzleti életben, akkor olvasd végig ezt a bejegyzést, mert hasznos dolgokat gyűjtöttem össze benne!
A személyes márkaépítés lényegének megértése
Sajnos sokan összekeverik a személyes márkaépítést a közösségi médiával, esetleg azzal, hogy néhány selfi kíséretében elmondják az ajánlatukat.
A személyes márkaépítés ennél sokkal több. A személyes márkaépítés lényege a te egyediségednek, szakértelmednek és értékeidnek tudatos és stratégiai kommunikálása annak érdekében, hogy emlékezetes benyomást kelthess másokban. Csak hogy leegyszerűsítsük, ne felejtsd el, hogy a személyes márkaépítés túlmutat a logón vagy szlogenen. Egy erős és hiteles személyes márka magába foglalja a szakmai személyiséged minden aspektusát.
Introvertált vállalkozóként egyedülálló erősségeid vannak. Olyanok, amelyeket lehet, hogy még nem is tudatosítottál magadban. Pedig ott vannak. Például ilyen a mély gondolkodás, elemzőkészség, értő hallgatás, részletekre való odafigyelés és a felkészülés iránti igény. Ha felismered és tudatosan alkalmazod ezeket az erősségeket, akkor olyan erős személyes márkát építhetsz, amely biztosan meg fog különböztetni téged az iparágad többi szereplőjétől.
Milyen lépéseket kell megtenned, hogy erős és hiteles személyes márkád legyen?
1.lépés: Határozd meg a márkaidentitásodat!
Ez az első lépés. Kezdd azzal, hogy tisztázod a céljaidat és megfogalmazod az értékeidet, mivel ezek adják majd a személyes márkád alapját.
Gondold át, hogy mi motivál téged, mi hajt a mindennapokban, mi iránt vagy szenvedélyes és milyen hatást szeretnél elérni az iparágadban!
Ha a személyes márkádat a saját személyiségedhez és alapértékeidhez igazítod, akkor hasonló gondolkodású embereket fogsz vonzani, így valódi kapcsolatot építhetsz ki a közönségeddel.
2.lépés: Egyedi értékajánlatod megfogalmazása!
Mit jelent az egyedi értékajánlat?
Ez az, amit a leendő ügyfeleid csak tőled kaphatnak meg. Tömörnek, világosnak és könnyen érthetőnek kell lennie.
Ahhoz, hogy egy igazán ütős ajánlatot meg tudj fogalmazni fontos, hogy ismerd a célközönségedet, vagyis azokat, akiknek segíteni szeretnél. Tudd, hogy milyen problémákkal küzdenek, és azt is fogalmazd meg, hogy a te szolgáltatásod, a te ajánlatod hogyan tudja ezt a problémát megoldani a számukra. Az ajánlatodban hangsúlyozd az általad fontosnak tartott értékeket, az egyediségedet és azokat az eredményeket, amelyeket a leendő ügyfeled fog elérni, ha veled dolgozik.
3.lépés: Alakítsd ki az online jelenlétedet!
A mai világban egy erőteljes online jelenlét elengedhetetlen a személyes márkaépítés sikeréhez. Válaszd ki azokat a platformokat, ahol be szeretnéd mutatni a szakértelmedet, ahol hasznos és értékes információkat szeretnél megosztani a leendő ügyfeleiddel, és ahol kapcsolatba tudsz lépni velük!
A platform lehet saját weboldal, közösségi média profil, hírlevél, podcast vagy bármilyen más felület, ahol eléred a célcsoportodat. Ehhez is fontos, hogy ismerd őket, mert csak úgy tudod meghatározni, hogy melyik felületeken vannak jelen. Hiába próbálod elérni az idősebb korosztályt például a Tiktokon, ha ők inkább a Facebookon vannak jelen. Hiába készítenél ebben az esetben tartalmakat a Tiktokra, mivel nagyon kevés idős ember van fenn a Tiktokon, ezért ott biztosan nem látják a tartalmaidat. Ezzel szemben a Facebookon már nagyobb valószínűséggel eléred őket.
Ossz meg értékes tartalmakat az általad választott felületeken! Olyan tartalmi stratégiát dolgozz ki, amely illeszkedik a márkádhoz, és amely során olyan minőségi tartalmakat állítasz elő, amelyek oktatják, inspirálják a célközönségedet.
4.lépés: Építsd a kapcsolataidat, építsd a közösségedet!
Ez a pont szokott a legijesztőbb lenni az introvertált vállalkozók számára, hiszen introvertáltként nem igazán szeretünk nagy rendezvényekre járni, rengeteg emberrel beszélgetni. Ez leszívja az energiáinkat.
Azonban nem csak ilyen jellegű kapcsolatépítés létezik. A nagylétszámú társaságok helyett koncentrálhatsz például a kisebb létszámú csoportokra is. Olyanokra, amelyekben olyan emberek vannak, akik hasonló értékrend szerint élik az életüket.
5.lépés: Legyél véleményvezér!
Ha az iparágadban szakértői státuszt tudsz kiépíteni, akkor ez erősen befolyásolja a személyes márkádat. Oszd meg a szakértelmedet az általad választott platformokon, blogon vagy vendégcikkekben, hogy az emberek lássanak, halljanak és megismerjenek téged, mint az adott téma szakértőjét.
Ha introvertáltként szeretnéd elkerülni a nagy tömegeket, akkor a webinárium a legjobb választás a számodra. A webinárium lehetőséget ad neked, hogy előre felkészülj, alaposan körüljárd a témát, te irányítsd az eseményeket, így minimálisra csökkentheted a váratlan helyzetek valószínűségét.
Sokan attól félnek a webináriumokkal kapcsolatban, hogy mi lesz akkor, ha valaki olyat kérdez, amire nem tudnak válaszolni. Biztos vagyok benne, hogy a témádat jól ismered. Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan általános tanácsok, amelyeket egy váratlan helyzetben el tudsz mondani. Olyanok, amelyek nem személyre szabottak, ám mégis segítenek a célcsoportnak. Készülj fel ilyenekből és adott esetben használd a jól bevált mondataidat. Ha pedig annyira speciális a kérdés, hogy egyáltalán nem tudsz rá válaszolni, akkor ezt meg is mondhatod a kérdezőnek. Nem fog kinevetni, illetve nem fogja azt gondolni, hogy tudatlan vagy, ha azt mondod, hogy erre most nem tudsz válaszolni, viszont nagyon szívesen utánajársz és egy konzultáció keretében segítesz neki. Így még nőni is fogsz a szemében, mert foglalkozol a problémájával.
A személyes márkaépítés nem egy egynapos dolog!
A személyes márkaépítés szóban benne van az építés, ami már önmagában mutatja, hogy ez nem egy egynapos történet. Folyamatos tanulást, munkát és fejlődést igényel. Törődnöd kell a személyes márkáddal, ápolnod kell és folyamatosan naprakészen kell tartanod. Ha újdonságok jelennek meg az iparágadban, akkor fontos, hogy te is nyomon kövesd őket, reagálj rájuk. Ne hagyd abba a tanulást, fektess a saját szakmai fejlődésedbe, hiszen az ismereteid és készségeid folyamatos bővítésével megőrizheted a versenyelőnyödet a piacon.
Számolj le az előítéletekkel!
Introvertált vállalkozóként természetes, hogy egyedi kihívásokkal kell szembenézned amikor elkezded építeni a személyes márkád. A nyilvános események szorongást válthatnak ki belőled, és az önreklámozást sem feltétlenül neked találták ki.
Fontos azonban felismerned és tudatosítanod önmagadban, hogy számos olyan erősséggel rendelkezel introvertáltként, amiket ha megfelelően alkalmazol, akkor óriási sikereket érhetsz el.
Ha eddig még nem fogalmaztad meg ezeket, akkor itt az idő!
Ha segítségre van szükséged, akkor pedig itt vagyok én!
Business coachként saját tapasztalataimat és szakmai tudásomat felhasználva pontosan tudom, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy erős és hiteles személyes márkát építs! Vedd fel velem a kapcsolatot és beszélgessünk arról, hogy hogyan tudok segíteni neked!