fbpx
Blog

A 5 legjobb forrás ügyfelek szerzéséhez egy introvertált vállalkozónak

Read Time:5 Minute, 2 Second

Nehéz introvertáltként ügyfeleket szerezni?

Nos, a legtöbben azt mondják, hogy igen. Pedig nem kellene, hogy az legyen. A mai bejegyzésben szeretném megmutatni neked, hogy introvertáltként vállalkozóként hogyan tudsz úgy ügyfeleket szerezni, hogy közben végig önmagad lehetsz.

Mielőtt belevágnánk a konkrét tanácsokba, engedd meg, hogy néhány dologra felhívjam a figyelmedet. Introvertáltnak lenni egyáltalán nem hátrány. Bízom benne, hogy ezt már te is tudatosítottad magadban, és most azért vagy itt ezen az oldalon, mert a személyiségednek megfelelő módszerekkel szeretnéd fejleszteni a vállalkozásodat.

A legjobb helyen vagy. Business coachként az a küldetésem, hogy segítsem az introvertált vállalkozókat abban, hogy önazonosan és magabiztosan jelenjenek meg az online térben, és a saját személyiségükre, a saját erősségeikre épülő vállalkozást építsenek.

A kulcsszó ezen belül pedig a saját személyiséged és a saját erősséged. Egy vállalkozás csak akkor lesz önazonos – és véleményem szerint sikeres – ha azokra az értékekre és erősségekre épül, amelyekkel a vállalkozó rendelkezik. Úgyhogy mielőtt elkezdenél ügyfeleket szerezni, fontos, hogy tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Mi az én erősségem, mi az én egyediségem?
  • Miben vagyok más, mint a területem többi szakértője?
  • Miért éri meg az ügyfeleknek hozzám fordulniuk?

Ha már tisztában vagy az erősségeiddel és az egyediségeddel, illetve pontosan tudod, hogy kinek, miben és hogyan szeretnél segíteni, akkor jöhetnek az eszközök is!

Introvertáltként olyan eszközöket érdemes választani, amelyek illeszkednek a személyiségedhez. Az előzőekben már említettem, hogy ehhez ismerned kell önmagad. Gondold végig, hogy te miben van igazán jó, miben érzed magad komfortosnak: írásban, szóban, esetleg videóban? Mert ezek alapján tudod majd kiválasztani, hogy az alábbi eszközök közül melyik lesz a legmegfelelőbb a számodra.

1.LinkedIn marketing

Introvertáltként egy kicsit nehezebben hozzuk meg azt a döntést, hogy megjelenünk online. Éppen ezért ódzkodhatunk például a gyorsan pörgő Facebook felületeitől. A LinkedIn azonban egy nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj azokkal az emberekkel, akiket érdekelhet a témád. Nem csak kapcsolatba léphetsz velük, hanem kapcsolatot is építhetsz.

Tudni kell, hogy a LinkedIn egy szakmai közösség, ezért ezen a felületen nincs helye a cukiságoknak. Jó esetben nem is fogsz találkozni kiskedvencekkel és „mitreggeliztem” típusú bejegyzésekkel. Itt elsősorban szakmai beszélgetések és szakmai cikkek megosztása történik.

Úgyhogy nyugodtan oszd meg te is a szakmai tartalmaidat a felületen. Írhatsz közvetlenül a LinkedInen is bejegyzést, de saját blogodat is megoszthatod. Mutasd be az értékeidet, az üzenetedet és azt, hogy kinek, miben és hogyan tudsz segíteni a szolgáltatásoddal. Figyelj oda rá, hogy ne csak reklámozz és hirdess, hanem adj értéket is.

2.Blogolás

Az egyik legzseniálisabb eszköz egy introvertált vállalkozó számára. Otthon, a saját környezetedben készítheted el a blogbejegyzéseidet, amin keresztül megoszthatod az üzenetedet és kapcsolatba léphetsz az emberekkel.

A blogolásnál semmi más dolgod nincs, csupán önmagad adni. Ne akard megjátszani magad, ne akarj más lenni, mint aki vagy. Csak legyél hű önmagadhoz, írj szívből és koncentrálj arra, amilyen értéket a vállalkozásod képvisel, és ahogy segíteni tudsz az embereknek. A fókuszod azon legyen, hogy a blogod tükrözze azokat az értékeket, amelyek a vállalkozásodat is irányítják.

A blogolásnál gyakori hiba, hogy túl általános a tartalom. A pozícionálás itt is nagyon fontos. Ne csak írj a nagyvilágba, hanem konkrétan egy célcsoportnak, de még jobb, ha a célcsoportodba tartozó egyetlen embernek írod a soraidat. Mintha vele beszélgetnél. Képzeld magad elé, ha könnyebb, akkor keress egy képet róla, készíts egy avatart és tedd ki az íróasztalod fölé. Írd oda a legfontosabb jellemzőit, a legnagyobb problémáit és vágyait és ezeket tartsd szem előtt, amikor írsz.

3.Keresőkből érkező forgalom – Google és társai

A Google találati listájának elején megjelenni szuper dolog. Ehhez arra van szükséged, hogy olyan tartalmakat készíts, amelyekre az emberek kíváncsiak. De mégis mire kíváncsiak?

Nos, ehhez kell igazán jól ismerned a célcsoportodat!

Tudnod kell, hogy milyen problémáik vannak, mire keresnek általában rá a neten, milyen szavakat, kifejezéseket, adott esetben szlenget használnak. És neked ezeket kell belefoglalnod a tartalmaidba. Pl. kisbabás célcsoportnál gyakori a pelus szó használata a pelenka helyett, ilyenkor ezt is érdemes figyelembe venni, ha címet adsz a blogbejegyzésednek.

A keresőkből tehát akkor érkezik forgalom az oldaladra, ha olyan tartalmat készítesz, amire a célközönség rákeres.

A blogolásnál van még egy nagyon fontos dolog, ez pedig a következetesség. Nem elég időnként kitenni egy-egy blogposztot, mert az nem fog eredményt hozni.  A Google algoritmusa akkor fogja értékesnek találni az adott oldalt, ha rendszeresen frissül a tartalma. Abból tudja, hogy az oldal él, gondozzák és nem egy magára hagyott oldal. Úgyhogy javaslom, hogy ha még csak most indulsz, akkor minden nap tegyél ki valami újdonságot. Nem kell minden nap hosszú cikk, lehetnek rövidebbek is. Induláshoz nagyon jó, ha írsz egy listát a célcsoportod gyakori kérdéseiről, és ezeket egy-egy blogbejegyzésben megválaszolod. Így a tartalom is adott és biztosan olyan lesz, amire kíváncsiak lesznek.

4.E-mail marketing

Az e-mail marketing az egyik legerősebb marketingplatform az introvertáltak számára. Kiváló eszköz arra, hogy építsd a bizalmat. Nincs más dolgod, csak megmutatni az embereknek, hogy van egy ilyen lehetőség, majd pedig olyan leveleket készíteni, amelyek értékesek a számukra.

Az e-mail tartalma lehet egy rövid, de hasznos tipp, valamilyen gyakorlati tanács, amit azonnal kipróbálhatnak, esetleg egy esettanulmány, amiből tanulhatnak. De az is nagyon jó megoldás, hogy a blogbejegyzéseidről készítesz egy rövid kivonatot és azt küldöd ki a számukra.

A lényeg, hogy következetes legyél. Ha eltervezted, hogy elindítod az e-mail marketingedet, akkor tartsd magad a rendszerességhez. Ez lehet heti, kétheti vagy havi levél, teljesen rajtad múlik – a lényeg, hogy mindig ugyanabban az időben menjen, hogy az emberek megszokják és várják.

5.Vendégblogolás

A vendégblogolás egy szuper eszköz egy induló introvertált vállalkozónak. Sok új követőt és olvasót szerezhetsz a saját oldaladra, ha egy népszerű oldalon megjelenik egy vendégcikked. Keress olyan vállalkozókat, cégeket, akik olyan területen tevékenykednek, ahol a te célcsoportod is megtalálható és kérdezd meg, hogy írhatnál-e az oldalukra. A nagy oldalak szívesen fogadják a vendégcikkeket, hiszen nekik értékes tartalom kell, neked pedig szintén jól jön, mert népszerűsítheted a saját oldalad.

Bármelyik eszközt is választod, ne feledkezz meg arról, amit a cikk elején írtam – először légy tisztában a saját erősségeiddel, hogy arra alapozva építhesd a vállalkozásodat. Csak ez fogja biztosítani számodra a hosszútávú sikert.

Ha szeretnél további hasznos tanácsokat olvasni, akkor iratkozz fel a Csendes tippekre!
Kattints ide!

Ella

Introvertált vállalkozóknak segítek önazonos, magabiztos online megjelenés kialakításában, és a személyiségükhöz igazodó, stabilan növekvő üzlet felépítésében.