7 hatékony önmarketing tipp introvertált vállalkozóknak
Business coachként és introvertált vállalkozóként tökéletesen megértem, hogy az önmarketing nem mindig könnyű feladat. Az online jelenlét fontossága azonban ma már elengedhetetlen, ha sikeres vállalkozást akarsz építeni, hiszen ha nem vagy látható, akkor nem fognak tudni rólad, így nem is fognak tudni vásárolni tőled!
Ne aggódjatok, segítek!
Az alábbiakban összegyűjtöttem 7 hatékony önmarketing tippet, amelyek segítségével könnyebben megtalálhatod a saját hangodat az online térben.
Nézzük, hogy mi ez a 7 tipp!
1. Találd meg az egyensúlyt!
Az introvertáltak gyakran kényelmetlenül érzik magukat a figyelem középpontjában. Fontos azonban, hogy megtaláld az egyensúlyt a privát és a szakmai életed között. Az önmarketing nem egyenlő a céltalan szelfizéssel. Nem kell állandóan önmagadat kirakni a kirakatba. Helyette dolgozz ki olyan stratégiát, ami segíthet megtalálni az egyensúlyt – beszélj az utadról, azokról az értékekről amik szerint dolgozol, arról, hogy miben vagy más mint a többi szakember és miért téged válasszanak. Emeld ki, hogy miért lesz jó a célközönségednek, ha téged választ.
2. Használj szöveges tartalmakat!
Az írott szövegek erőssége és előnye az introvertált vállalkozók számára nyilvánvaló. Úgy tudod megmutatni a szakértelmedet, hogy nem kell reflektrofényben lenned, nem kell önmagadat mutogatnod.
Készíts blogbejegyzéseket, cikkeket vagy e-könyveket a szakterületedről, és oszd meg a tudásodat az online közönségeddel. Ezáltal növelheted az online jelenlétedet, úgy, hogy közben kényelmesen, a személyiségednek megfelelően dolgozol.
3. Építs ki szakértői státuszt!
Fontos, hogy meghatározd, hogy mely területnek vagy a szakértője, hol tudsz a leginkább segíteni a célközönségednek.
Válassz olyan eszközt és felületet, ami illeszkedik az erősségeidhez és a személyiségedhez. Létrehozhatsz közösségi média profilokat és vállalkozói blogot, ahol bemutathatod a szakmai tapasztalatodat és megoszthatod a vállalkozásoddal kapcsolatos történeteket.
A következetes és minőségi tartalommal elérheted, hogy a célcsoportod szakértőként tekintsen rád, felnézzen rád, megbízzon benned, így ha szüksége van segítségre, te leszel az első, aki eszébe jut és csak veled akar majd dolgozni!
Korábbi vállalkozásomban én is ezt a stratégiát alkalmaztam. Mivel megfigyeltem, hogy a versenytársaim nem fektetnek nagy hangsúlyt arra, hogy a célcsoportot tájékoztassák, edukálják, ezért én erre fókuszáltam. Az erősségem az írás, így tökéletes választásnak bizonyult egy blog, ahol rengeteg információt adtam át az érdeklődőknek. Ők pedig úgy érezték, hogy értek a témához, szerették az írásaimat, hasznosnak találták, ezért egy idő után elkezdtek szakértőként tekinteni rám. Kérdeztek, én válaszoltam és ajánlottam a termékeinket. Mivel ők megbíztak benne, így a termékben is – ezért többé nem az árakat hasonlították össze.
4. Építs kapcsolatokat az online közösségekben!
Az internet rengeteg lehetőséget kínál az introvertált vállalkozóknak, hogy kapcsolatokat építsenek és hálózatot alakítsanak ki úgy, hogy nem fárasztja le őket a túl sok interakció.
Csatlakozz releváns online csoportokhoz, fórumokhoz és szakmai közösségekhez, ahol megoszthatod a gondolataidat és tanulhatsz másoktól. Mivel tudom, hogy a túl sok interakció kimeríthet, ezért azt javaslom, hogy kisebb létszámú csoportokat keress, ahol a hangsúly a minőségi kapcsolódáson van, nem pedig a mennyiségin.
5. Használj vizuális tartalmakat!
A vizuális tartalmak létrehozása nagyszerű módja annak, hogy megszólítsd a célcsoportodat. Készíts képeket, infografikákat vagy videókat, amelyek bemutatják a vállalkozásodat vagy az általad kínált szolgáltatásokat, az értékeidet, az egyediségedet és az üzenetedet.
A vizuális tartalmak segítenek a figyelem felkeltésében és emlékezetessé tételében is úgy, hogy közben nem neked kell személyesen megjelenni az online térben.
6. Gondolj a személyes márkádra!
Az introvertált vállalkozók számára a személyes márka kialakítása különösen fontos lehet. Ahogy az előbb említettem, én is dolgoztam azon, hogy az emberek szakértőként tekintsenek rám – így építettem a személyes márkámat. Nem kellett önmagamat mutogatnom, elég volt, ha megmutattam a szakértelmemet. Látták, hogy mi készítjük a terméket, illetve azt is, hogy mi hogyan fogyasztjuk és használjuk fel őket. Így hiteles voltam a szemükben, ami erősítette a saját személyes márkámat.
Neked is azt javaslom, hogy foglalkozz a személyes márkáddal. Ne felejtsd el, hogy ha emberekkel foglalkozol, akkor így is úgyis épülni fog – viszont sokkal jobb, ha tudatosan foglalkozol vele, így az emberek azokat az értékeket ismerik meg, amiket te szeretnél. Ha odafigyelsz, akkor olyan kép fog élni az emberekben rólad, amilyet te szeretnél.
De ne feledd!
A személyes márkaépítés nem egy szerepjáték. Nem azt jelenti, hogy ki kell találnod egy szerepet, egy márkát magadnak. Helyette sokkal fontosabb, hogy megtaláld magadban azokat a dolgokat, amik a célcsoportod számára értéket képviselnek. Ugyanis a személyes márka a te személyiséged, a képességeid és készségeid, a te egyediséged, a te értékeid és a te utad ötvözete. És ez az, ami meg fog különböztetni a konkurenciától, hiszen egészen biztos vagyok benne, hogy senki nem járta be ugyanazt az utat, amit te. Ne félj hát megmutatni!
7. Alakíts ki rendszeres kommunikációt!
A következetes kommunikáció kulcsfontosságú a vállalkozásod sikeréhez. Készíts kommunikációs tervet, amely meghatározza, mikor és hogyan fogsz kommunikálni az online platformokon.
Gondolj az erősségeidre és azoknak megfelelően válassz eszközöket! Például ha írni szeretsz, akkor a blog, az e-mail marketing lehet a fő eszközöd, de ha szívesen beszélgetsz, akkor a podcast egy nagyszerű megoldás a számodra. Nem kell videózni, de ha úgy érzed, hogy neked komfortos, akkor használd a YouTube-ot vagy az egyéb közösségi média felületeket. A rendszeres posztolás és a folyamatos kommunikáció segít megtartani az online közönséged figyelmét. A terv pedig segít abban, hogy megóvd az energiáidat!
A lényeg, hogy találd meg, hogy milyen eszközök illeszkednek a személyiségedhez, mert akkor lesz a kommunikációd önazonos és hiteles, és akkor fogod tudni elnyerni a célcsoportod bizalmát!
Nem tudod, hogy hogyan fogj hozzá?
Tele vagy félelmekkel, de eldöntötted, hogy szeretnél leszámolni velük?
Akkor ez az anyag neked szól! Kattints és nézd meg!