7 lépés a hatékony tartalomstratégia kialakításához
A hatékony tartalomstratégia lehet az online sikered kulcsa.
Nem tudod, hogy hogyan fogj hozzá?
A mai blogbejegyzésben 7 olyan lépést hoztam neked, amely segíteni fog. Érdemes tovább olvasnod és követned a lépéseket, ha szeretnéd maximalizálni az online jelenlétedet és maximalizálni a vállalkozásod sikerét!
Introvertálként nagy valószínűséggel te sem vagy oda azért, hogy állandóan önmagadat mutogasd az online térben. Persze azt is látod, hogy azok, akik sikeresek, akiknek sok ügyfelük és követőjük van, azok nagy része ezt csinálja.
Néha elszomorodsz, hogy talán nem is lehet ezt másképp csinálni?
Jó hírem van!
Úgyis megjelenhetsz az online térben, hogy nem önmagadat mutogatod, nem önmagadat sztárolod, nem nyomulsz és nem vagy hangos.
Én sem szeretem ezt, és tudom, hogy az introvertált vállalkozók jó része szintén nem szereti. Ezért fontos, hogy megismerkedj a tartalommarketinggel.
A tartalommarketing lényege, hogy az általad készített értékes és minőségi tartalommal tűnsz ki a tömegből. Ezzel különbözteted meg magad a versenytársaktól.
Jól hangzik?
Szerintem igen! És nem csak hangzik, hanem szuperül működik is. A korábbi vállalkozásomat szinte 100%-ban a tartalommarketingre, azon belül is a blogolásra és az e-mail marketingre építettem. Én vagyok az élő példa arra, hogy introvertáltként ez az egyik legjobb megoldás a személyes márkaépítésre, a szakértői státusz kialakítására és egy sikeres vállalkozás működtetésére.
Most összeállítottam neked egy 7 lépésből álló listát, ami neked is segíthet olyan tartalomstratégiát kidolgozni, amellyel úgy válhatsz ismertté az online térben, hogy közben nem kell önmagadat mutogatni.
Nézzük!
1.lépés: Ismerd meg a célközönségedet!
Értsd meg a célközönséged igényeit, problémáit és vágyait. Beszélgess velük, nézz meg olyan fórumokat, csoportokat, ahol jelen vannak, és jegyzetelj. Figyeld meg, hogy milyen problémákat említenek, azokra milyen megoldásokat próbáltak már.
Az így összegyűjtött adatok segítenek meghatározni a tartalomtémákat és a kommunikációs stílusodat.
2.lépés: Határozd meg a célodat!
Legyenek világos és mérhető céljaid a tartalomstratégiáddal kapcsolatban.
Az, hogy mi a célod a tartalmaiddal, csak tőled függ.
Szeretnél több látogatót, több vásárlót, nagyobb népszerűséget, esetleg személyes márkát építeni?
Teljesen mindegy, hogy mi a cél. Csupán annyi a fontos, hogy ha kitűzted, akkor maradj következetes és minden tartalmadat úgy készítsd el, hogy ezt a célt szolgálja.
3.lépés: Tervezd meg a tartalmakat!
Témaválasztás: az előbb említett kutatás során megszerzett információk alapján határozz meg releváns témákat, amelyek érdekesek és hasznosak lehetnek a célközönséged számára. Ezekre fókuszálj!
Tartalomtípus: használj változatos tartalomtípusokat, mint például blogbejegyzések, videók, infografikák vagy podcastek, hogy a közönség különböző preferenciáit is kielégítsd. Fontos, hogy mindig olyan felületet válassz, amely passzol a te személyiségedhez, önazonos a számodra, mert csak ebben tudsz hosszú távon sikeres lenni. Ne csinálj videót, ha kiráz tőle a hideg, mert azt a közönség is észre fogja venni. Sőt, hosszú távon te is szenvedni fogsz benne, így elveszítheted a motivációdat is.
Legyen olyan a tartalomtípus, amiben te is jól érzed magad és a közönség is szereti. Ehhez ismerd meg önmagad, fedezd fel, hogy te írni szeretsz vagy inkább beszélni. Ha megvan, akkor ehhez igazodj.
4.lépés: Készítsd elő a tartalmaidat!
Tematikus naptár: készíts naptárt a tervezett tartalomhoz, amely meghatározza a közzétételi dátumokat és a tartalomfajtákat. Ez segít a szervezésben és a következetes tartalomközlésben.
Minőség és hitelesség: mindig kiváló minőségű és hiteles tartalmat készíts. Ez növeli a vállalkozásod szakmai hitelességét és megszerzi az ügyfelek bizalmát.
5.lépés: Optimalizáld a tartalmaidat!
SEO kulcsszavak: kutass és használj releváns kulcsszavakat a tartalmadban, hogy növeld a keresési találatok esélyét és a weboldalad láthatóságát. Használj olyan szavakat a tartalmaidban, amiket a célcsoport is használ (például beüt egy Google keresés során).
Felhasználói élmény: biztosíts könnyen olvasható, tagolt és szemléletes tartalmat a látogatók számára. Ez javítja a felhasználói élményt és megkönnyíti a tartalom fogyasztását.
6.lépés: Oszd meg a tartalmaidat!
Közösségi média: használd a releváns közösségi média platformokat a tartalmaid megosztására, és a célcsoportoddal való kapcsolattartásra. Legyél jelen és aktív ezeken a csatornákon, de csak annyira, amennyire önazonos számodra. Ha úgy érzed, hogy az állandó jelenlét kimerít – ami gyakori az introvertáltak körében – akkor állítsd fel a saját szabályaidat. Kommunikáld, hogy te például hétfőn-szerdán-pénteken fogsz válaszolni a levelekre, kérdésekre. Így nem fognak háborogni, ha nem kapnak azonnal választ.
Hálózat- és kapcsolatépítés: Keress együttműködési lehetőségeket más vállalkozókkal vagy szakemberekkel. Közös tartalommegosztás vagy vendégposztolás révén új embereket érhetsz el.
7.lépés: Mérj és optimalizálj!
Kövesd nyomon a tartalmaid teljesítményét, figyeld a látogatottságot, az interakciókat és a konverziókat. Ez lehetővé teszi, hogy mérj és optimalizálj a tartalomstratégiádon, vagyis ha szükség van rá, akkor módosíts a tartalmakon. Ha például azt veszed észre, hogy jobban szeretik, vagyis többen olvassák a rövid cikkeket, akkor készíts több olyat.
Én biztos vagyok benne, hogy introvertált vállalkozóként a tartalommarketing az egyik legjobb és leghatékonyabb eszköz. Nagyszerűen tudunk építkezni az erősségeinkre, hiszen a tervezés a tartalommarketing alapja, amiben mi introvertáltak nagyon erősek vagyunk.
Ha mellé tesszük még az értékes és minőségi tartalmat és a következetes kommunikációt, akkor egy olyan stratégia lesz a birtokunkba, amely jelentősen hozzájárulhat a vállalkozásunk sikeréhez.
Kövesd a fenti lépéséket, és kezdd el te is építeni még ma a tartalomstratégiádat!
Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor kattinst ide az elérhetőségeimért, és vedd fel velem a kapcsolatot!